hz muhammed in putlaştırılması

entry30 galeri
    18.
  1. "insanın yaratılma sebebi allah ı bilmek allah ı tanımak allah ı sevmektir."
    evet, benim bahsettiğim şey de bu, ama söylemlerinizle eylemleriniz örtüşmüyor. peygamber yolu diye tutturduğunuz, kur'an dışı öğretiler yerine (hadis/sünnet), bizzat peygamberinde yaşamaya çalışıp "örnek" olduğu kur'an-ı referans almak gerekir.

    "peki bize allah ı kim bildirecek, kim tanıtacak, kim sevdirecek."
    kıyamet 16: onu aceleye getiresin diye dilini onunla hareketlendirme.
    peygamberin, ayeti anlamak için hemen öğrenebilmek veya anlamlandıra bilmek için acele ettiği görülüyor, ve allah hemen müdahale ediyor;

    17: şüphesiz onu, toplamak (senin kalbine yerleştirmek) ve onu okutmak bize aittir.
    18: o halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen onun okunuşunu takip et.
    19: sonra şüphen olmasın ki, onu açıklamak da bize aittir.

    sen acele etme diyor, onu sana biz öğreteceğiz, kalbine işleyecek beynine işleyecek, ve onu biz sana açıklayacağız, senin kendinden bir anlam yüklemene gerek yok onu biz açıklayacağız. bu cümleye dikkat et : onu sana biz açıklayacağız.
    yani allah gönderdiği ayetin açıklamasını, yapılış şeklini, anlamını peygamberin kendi "aklı" ve "yöntemine" düşüncesine bırakmadan, "biz açıklayacağız" diyor.

    kitabı sana indiren biziz, onu okuduğumuzda iyice dinle, takip et. ayetlerin sonunu bekle çünkü biz sana her şeyi açıklayacağız. kıyamet 19. ayette geçen onu açıklamak bize aittir sözüne bunun dışında anlamlar verdiğinizde kur’anın özüne ve onlarca, yüzlerce ayetine ters düşer. bu sözden anlaşılması gereken, ilk okuduğunuzda anlayamadığınız konuları biz daha sonra göndereceğimiz ayetlerle açıklayacağız, sizlere izah edeceğiz örneklerini vereceğiz anlamındadır. aşağıdaki ayetler bunun kanıtıdır. bakın rahman kur’an ayetlerini yine kur’an içinde verdiği değişik örneklerle nasıl açıkladığını anlatıyor.

    isra 89: muhakkak ki biz, bu kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. yine de insanların çoğu inkârcılıktan başkasını kabullenmediler.

    biz her şeyi açıkladık diyor allah, kendi kendinize yollar, sözler edinmeyin. peygamberin kendine ait bir tarzı, allah'ın dışında ayetlere mana verme, hatta hüküm verme, yetkisi varmış gibi davranmayın diyor. her şey açıklandı!

    kehf 54: andolsun, bu kur'an'da insanlar için her örnekten çeşitli açıklamalarda bulunduk. insan, her şeyden çok tartışmacıdır.

    "yani hepimiz hz. ibrahim misalinde olduğu gibi battıp gidenleri sevmem * noktasında değilsek allah ı bilmek, allahı tanımak için kuran ı kerime , onun uygulanmasını anlamak için de resullaha ihtiyacımız var."

    resule ihtiyacın var çünkü bir yaratıcının varlığını haber veriyor. ama bu onun elinde olan bir keyfiyet değil, görevi bilgilendirmek, haber vermek. elçi. kendine ait bir yöntemi olamaz, kendisine ne emrediliyorsa ona uyar, kendine has yöntemleri din diye algılanamaz.

    "rızkı verenin allah olduğunu bilmekle o rızkın kendine ulaşmasına sebeb olanı rezzak görmek bambaşka bir konudur."
    burada anlatılmak istenen allah'ın sıfatlarından örnek vermekti. güç ve kudret sahibi olanın kim olduğunu göstermekti.

    "peygamber efendimiz allah ın kulu ve elçisidir.
    bugün bile önemli bir makamın yolladığı elçiye o makamın önemine binaen saygı ve sevgi göstermek makulken, allahın elçisine allahtan dolayı sevgi göstermenin nesi yanlış."

    bunda yanlış yok, yanlış olan peygamber'in kendine has öğretileri olduğuna inanmak ve "hüküm verici" allah ın yanında bir "ortak" olarak yüceltme, allah'dan daha fazla anar olma, metiyeler dizme.

    "peygamber efendimiz allah ın ona gönderdiği vahyin dışında ayrı bir yol mu açtı. haşa kella."
    peygamber "sünneti" diye namaz'a eklenen, hacca eklenen, kurban'a eklenen bir çok ibadete eklenen "peygamber öğretileri" neyin nesi o zaman? kendine bir yol açmış demekki (bu yolu açanlar insanlardır, peygamber değil)

    "e o zaman onun gittiği yolsa gitmek, onun uygulamalarını uygulamanın nesi ve neresi yanlış."
    o "ben bana vahyedilene uyuyorum, sizde vahye uyun" diyen bir peygamberdi. onun uygulaması kur'an dı. ama insanlar bununla yetinmeyip hadis/sünnet iliştirdi, bunları da "peygamber öğretisi, yolu" diye kakalıyorlar. işte burası yanlış.

    bakalım kuranı kerim bu konuda ne demiş.

    "sen elbette yüce bir ahlak üzeresin." (kalem 4)
    elbette, çünkü peygamberin ahlakı kur'an ahlakıdır.

    "ant olsun, allah 'ın resulünde sizin için… güzel bir örnek vardır." (azhab 21)
    peygamberinizin allah'ın ayetlerine uyduğu gibi sizde allah'ın ayetlerine uyun. peygamberi örnek alın.

    "nitekim biz size, ayetlerimizi okuyacak, sizi kötülükten arıtacak, size kitabı ve hikmeti ve bilmediklerinizi bildirecek, aranızdan bir peygamber gönderdik."( bakara 151)
    yukarıda bahsettiğimiz (kitabı sana biz açıklayacağız) sen acele etme onu biz anlatacağız örneğini hatırla. bu bilgilerle allah'ın bilgileriyle donatılmış bir peygamber örneğini veriyor bize allah. bakın ne güzel, ne kadar dolu bilgilerle donattık peygamberi, şimdi o size benim bilgilerimi ve benim ilmimi aktaracak.

    "kim resûl'e itaat ederse allah'a itaat etmiş olur. yüz çevirene gelince, seni onların başına bekçi göndermedik! ."(nisa 80)
    resul allah'ın gönderdiği şerefli bilgileri sizlere iletiyor resule itaat edin, onu vahiyle muhatap ettik, ona şerefli bir görev verdik ve bizim kontrolümüzdedir, öyleyle ona uyun.

    "de ki, ey insanlar, şüphesiz ben göklerin ve yerin yaratıcısı ve sahibi olan ve kendisinden başka tanrı bulunmayan, hem dirilten hem öldüren allah'ın sizin için görevlendirdiği peygamberim. sizler de allah a ve o'nun okuyup yazması olmayan, allah a ve sözlerine inanmış olan peygamberlerine inanın, ona uyun ki, doğru yolu bulabilesiniz."(araf 158)

    bu ayetle de sözümü tastiklemişsiniz.

    "bu ayetleri görmezden gelip mi davranacağız."
    kellerin düşüncelerinden sıyrıl ve tek tek analiz et. bende senin verdiğin bilgileri tek tek analiz ettim, aynı ayete nasıl farklı bakabiliyoruz öyleyse?

    "hayır bizim onun yolunu değil kendi çabamızla bulduğumuz yeni bir yolu mu kullanacağız."
    kur'an elinde güzel kardeşim, muhatabın eline kitap vermiş daha ne yöntemi, daha ne geleneği arıyorsun allahını seversen?

    "ayrıca inanları ne kadar kolay şirk bataklığına yuvarlıyoruz."
    ben kur'an dışında hiç bir eleştiriyi dikkate almam ve sadece ama sadece kur'an süzgecinden geçirir ve yazarım. yazdıklarım doğru ise bu rabbimin sayesindedir, yok eğer hatalı ise bu benim hatamdır, rabbim yar ve yardımcım olsun.

    not: bu enrty üstteki enrty'e cevap niteliğindedir, fakat sorulan sorular ve verilen bilgiler konuyu daha kapsamlı hale getirdiğinden bilgi içerikli enrty aktarma niyeti ile bu yol izlenmiştir.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük