züleyha'yı firavun karısı zannedenler tarafından yalan yanlış analizlere kurban giden şarkı. bu konuda en mantıklı açıklama ekşi sözlük'te yapılmıştır.buyrun :
--spoiler--
harika bir klibe sahip. şahsen ''sex satar'' temalı memeli götlü kliplerden ziyade bu tarz adamı şaşırtan düşündüren renkli kliplerden yanayım. şimdi buraya kadar tanım basitti ancak hem şarkı sözlerindeki hem de klipteki tuhaf rastlantılara değinemeden geçemiycem.
aslında şu illuminati safsatasına falan pek inanmam. varsa da ne bileyim bana biraz eğlenceli geliyor hatta.
bu klipte de benzer olayları görünce baya da ilişkilendirince de '' lan yoksa..'' demeden edemiyor insan.
şimdi olay şu:
bilen bilir kuran'da hz. musa ile firavun arasında geçen bir olay vardır. (bkz: taha suresi) genel olarak mesele sihir ve büyücülerle ilgilidir. hani şu meşhur üstünde allah kolyesi olan adam var ya işte o geldiğinde keti şöyle söylüyor:
so you wanna play with magic
boy you should know whatcha falling for
baby do you dare to do this
cause i'm coming atcha like a dark horse
are you ready for ready for
a perfect storm perfect storm
cause once you're mine once you're mine
there's no going back
yani
demek ki sihir ile oynamak istiyorsun
oğlum, neye aldandığını bilmelisin
bebeğim bunu yapmaya cesaret ediyor musun?
çünkü sana karanlık at gibi geliyorum
bunun için hazır mısın hazır mısın?
mükemmmel bir fırtına, mükemmel fırtına
çünkü bir kere sen benimsin, bir kere sen benimsin
geri gitmeyecek
keti bunlardan bahsederken klipte neler olur peki?
kolyeli adam keti'nin karşısına çıktığında keti parıltılı elini ileri doğru uzatıp şunları söyler:
''demek ki sihir ile oynamak istiyorsun
oğlum, neye aldandığını bilmelisin''
taha suresi'nde mesele şöyle
57. (firavun)şöyle dedi: ey mûsâ! sihrin ile bizi yurdumuzdan çıkarmak için mi geldin?
58. 'o halde, biz de senin sihrin gibi bir sihirle senin karşına çıkacağız. şimdi, bizimle senin aranda, bir vakit ve bir buluşma yeri tesbit et. senin de bizim de itiraz etmeyeceğimiz uygun bir yer olsun.'
sonra kolyeli adam elini koynuna sokar ve koskocaman bir elmas çıkararır. elmas parıl parıl parlamaktadır.
evet yine taha suresi'ne dönüyoruz bakalım ne oluyor:
taha 22-23 "şimdi de elini koynuna sok: herhangi bir uğursuzluğun değil, (bizim rahmetimizin) başka bir işareti olarak bembeyaz (ışıldayarak) çıkacaktır; *
neml suresi 12. ayet'te de :elini koynuna sok; firavuna ve onun kavmine gönderilen dokuz mucizeden biri olarak, kusursuz bembeyaz olarak çıksın. çünkü onlar fasık bir kavimdir. *
keti elması görür! şoke olur!! ve der ki:
''bebeğim bunu yapmaya cesaret ediyor musun?
çünkü sana karanlık at gibi geliyorum''
keti elması eline alır, dana kadar illüminati gözüynen elmasa bakarken ağzı kulaklarına varır ve der ki:
''bunun için hazır mısın hazır mısın?
mükemmmel bir fırtına, mükemmel fırtına''
fırtına meselesi var bi de o da malumunuzdur ki kızıldeniz yarılır. o mesele de aynı surede şöyle geçer:
77. gerçekten musa'ya şöyle vahyettik: «kullarımla geceleyin yürü (mısır'dan çık) de (asânı vurarak) onlara denizde kuru bir yol aç; (artık firavun tarafından) yetişilmekten korkmazsın ve (boğulmaktan) endişe de etmezsin.»
arkadaki heykelin gözlerinden şimşek çakar ve keti der ki:
''çünkü bir kere sen benimsin, bir kere sen benimsin''
kolyeli yok olur. heykel de şöyle söyler:
''there's no going back'' yani ''geri gitmeyecek'' veya ''geri gidiş yok''
sonra kolyeli adam buharlaşır toz olur. tozun içinden ise parıldayan bir dişlik çıkar. keti onu alır dişine takar.pek de hoşuna gider:
musa'nın hayatını okuyan bilir firavun'un sarayında yetişmiştir. firavun, musa'yı sevmekle beraber çocuktaki bir takım hareketlerden ve ileride tahtına göz dikebileceğinden kuşkulanmaktadır. danışmanlarının da verdiği tavsiyeyle çocuğu sınamaya karar verir. bir kabın içine bir parça yakut (veya som altın) ve bir adet kor haline gelmiş kömür koyarak musa'ya uzatırlar. böylelikle çocuğun altına olan zaafını kontrol edeceklerdir. çocuk, önce altının parlaklığına ve cazibesine kapılıp elini altına doğru uzatırsa da daha sonra cebrail'in musa'nın elini tutar kor kömürü alıp ağzına atmasını sağlar. bu yüzden musa, hayatının önemli bir kısmında bir konuşma problemi yaşayacak, bazı harfleri düzgün telaffuz edemeyecektir.
klibe devam:
devam eden sahnede antik mısır simgelerinin arasında keti heykel şeklinde görünürken eline beline sarılmış bir yılan üzerinde gezinmektedir. yine taha suresi'ne bi dönersek:
17. şu sağ elindeki nedir, ey musa?
18. o, benim asamdır, dedi, ona dayanırım, onunla davarlarıma yaprak silkelerim; benim ona başkaca ihtiyaçlarım da vardır.
19. allah: yere at onu, ey musa! dedi.
20. onu hemen yere attı. bir de ne görsün, hızla sürünen bir yılan değil mi!
şimdi tabi buraya kadar okuduysanız ''yok artık sen de çüş abartma'' diyceksinizdir. ama şunu da bilin ki yani burda kimsenin tesadüflere olan inancını sorgulamıyoruz ama böyle de birşey var.
--spoiler--