jiletle traş olmak haramdır

entry34 galeri
    5.
  1. Diyanet işleri başkanlığı Din işleri Yüksek Kurulu'na bu konuyla ilgili sorduğum soru ve cevabı;

    Sorunuz:
    islamda sakal traşı olmanın kaideleri nelerdir? kimi cemaatlere göre sakalı
    kazımak(jiletle traş olmak) haram sayılırken kimine göre sakalı kazımak
    konusunda bir sakınca görülmüyor.hanefi mezhebine göre doğru olan
    nedir?
    teşekkürler

    Cevap:
    Kur'ân- Kerimde sakal traş etmeyle ve sakal traşnn kaidleriyle ilgili bir
    hüküm yoktur.

    Hz. Peygamber ise sakal bırakmayı yaratılıştan gelen bir olgu
    olarak görmüş; sakallar bırakıp bıykları kısalmak suretiyle o dönemdeki
    müşriklerden farklı olarak müslümanlara has bir özelliği tavsiye etmiştir.
    Sahabeden ibni Ömer'in uygulamalarından anlaşıldığına göre sakalları gelişi
    güzel salı vermek değil, düzenli bir biçimde kısaltmak tasvip edilmiştir.
    Sakalları traş etmenin haram olduğuna dair Kur'â'da, sünnette ve sahabenin
    uygulamalarnda bir delil yoktur. Bu konuda Şafii, imam Malik ve Ebu Hanife
    gibi mezhep imamlarından gelen açk bir hüküm yoktur. Ancak bu imamların
    yolundan giden sonraki dönem bir kısım mezhep alimleri sakal traş etmenin
    haram ya da mekruh olduu konusunda görüş serdetmişlerdir.
    Şunu da hatırlatmak gerekir ki bu bağlamda haram hükmünü veren alimlerin bundan kastı tahrimen mekruh olması gerekir. Hanefi mezhebine nispet edilen görüşü de bu bağlamda
    değerlendirmek gerekir. Zira bir şeyin haramlığı konusunda hüküm verebilmek
    için hakkında açk bir nass/âyet, delil bulunması gerekir. Sakal brakmayı örf
    ve adet bağalmında örfi bir sünnet olarak kabul eden son dönem fıkıh alimleri,
    sakal brakmanın dini bir hüküm vermeyi gerektiren bir mesele olmadığı
    kanaatine varmşılardır. `Bu itibarla sakalların traş edilmesinde dinen bir
    sakınca yoktur`.
    Hz. Peygamberin sünneti, bağlaycılık bakımından ikiye ayrılabilir. Birincisi,
    sünnet-i hüdâ denilen bağlaycı sünnetlerdir. Bunlar Hz. Peygamber'in itikat,
    ibadet, ahlak gibi dinî hükümlere dair açıklaycı ve tamamlaycı nitelikteki
    söz ve fiilleridir. ikincisi, sünnet-i zevâid denilen ve bağlayıcı olmayan
    sünnetlerdir. Bunlar da, Hz. Peygamber'in gündelik hayatında kendine has
    davranış biçimleri ve sözleridir. O'nun yemek adab, güzel koku kullanması;
    aile reisi ve devlet idarecisi olarak sergilediği tutum ve davranşları bu tür
    sünnete örnek olarak verilebilir. Dinî bir sorumluluk yüklemese de bu
    sünnetlerin, Hz. peygambere olan sevgi ve saygılarının bir ifadesi olarak
    Müslümanlar tarafından yaplmaya çalışılması uygun olur.

    Sakal bırakmak, Hz. Peygamber'in sünnetidir. Sakal brakmayanlar Hz.
    Peygamber'in bu sünnetini yerine getirmemiş olurlar. Sakal traş olmak veya
    bir müddet sakal uzatıp daha sonra çeşitli nedenlerle sakalı traş etmek haram değildir.
    5 ...