1.
-
Hurafe dinden derindir. islamı bilmiyorlar.
Cahiliye döneminin Bedevi geleneklerini islam sanıyorlar. Bir şehir medeniyeti olan islamı,köylülük Müslümanlığına indirgiyorlar. Ve böylece Ortaçağ yıkmış islamı, Ortaçağ karanlığına çekiyorlar.
Hep yazdım; kalitesizliği, bayalığı, cehaleti bize Müslümanlık diye yutturmaya çalışıyorlar.
Adı; Yücel Barakazi. Bingölde AKPden Belediye Başkanı seçildi.
Belediye başkan yardımcılığına ve belediye başkan vekilliğine kadın getirmeyi düşünmediğini açıkladı.Dinen sakıncalı imiş!
Peki Semra bint Nüheyk el-Esediyye kim?
Hz. Muhammed döneminde Medinee muhtesip/denetleyici olarak görev yaptı.
Çarşı ve pazar esnafını din kurallarına göre denetleyen Ümmü/Bayan Semra belinde kırbaç taşıyordu. Kurallara uymayanları, haksızlık-hırsızlık yapanları kırbaçla kadın-erkek demeden dövüyordu!
Demek ki, Hz. Muhamm’ed döneminde bir kadın kendi kararını alıp kendisi uygulayabildi.
Kuran-ı Kerimde nerede geçiyor; kadın çalışamaz ya da yönetici olamazdiye. Yok.
Özbekistanlı Buharinin yazdığı bir hadisten ne fırtınalar koparılıyor. Güya iran kisrası/kralı Şireveyh, tahtını Buran adındaki kızına verince Hz. Muhammed,mukadderatını bir kadının eline veren millet felah bulmaz!diye buyurmuştu.
Dedik ya, hurafe dinden derindir.
Hz. Muhammedin eşi ayakkabıcıydı
Hz. Muhammed devrinde Müslüman kadın hayatın içindeydi. Çalışma-ticaret, siyaset ve savaşta erkeklerin yanı başındaydı.
Hz. Muhammed döneminde erkeklerle tartışabilen onların yanlışlarını çekinmeden söyleyen yol gösteren kadınlar vardı.
Hz. Muhammedin kadınlarla istişare ettiğini ibn Kuteybe kaydetmektedir. Örneğin Hz. Ömerin kızı Hafsanın evinde, Esma Bint Umeys ile tartıştığını ve Hz. Muhammedin Ümmü Esmaya hak verdiği bilinir.
Keza ibn Sad, Hz. Muhammedin eşi Selemenin kadın konusunda Hz. Ebubekir ve Hz. Ömer ile tartıştığını yazdı. Kadın hakları konusunda Ayşe ile Selemenin katkıları göz ardı edilebilir mi?
Siyasi tutukluların affı için aracılık yapan kadınların isteklerini Hz. Muhammed yerine getirmedi mi?
Hz. Muhammedin ilk eşi Hatice ticaretle uğraşmadı mı? Mekkenin en zengin tüccarlarından biri değil miydi?
Hz. Muhammedin eşlerinden Zeynepn ayakkabı yapıp pazarda sattığı bilinmiyor mu?
Medinede Yahudilere ait Kaynuka Çarşısında ticaret yapan Müslüman kadınlar yok muydu? Dericilik yapan Ümmü Raytanın, zanaatımdan elde ettiğim ürünleri satıyorum bu sevap mıdır diye sorması üzerine, Hz. Muhammed elbette sevaptır yanıtını vermedi mi?
Hz. Muhammed devri kadınlarının ev dışında çalıştıkları biliniyor. Örneğin, Ümmü Mübeşşir’in kendisine ait hurma bahçesi vardı.
Ümmü Zafer ve Ümmü Umara gibi Müslüman kadın kuaförler erkeklerin bile saçlarını kesiyorlardı.
Ümmü Muleyke ve Ümmü Esma güzel kokular satan ilk Müslüman parfümcüler değil miydi?
Hz. Muhammed savaşta istihbarat için kadınları görevlendirmedi mi? Uhud Savaşında Hz. Muhammedin halası Safiyye gibi 14 Müslüman kadın görev yapmadı mı? Süt teyzesi Ümmü Suleym hamile iken katılmadı mı Huneyn Savaşına?
Akabede Nesibe (Ümmü Umare) kocası ve iki oğluyla savaşmadı mı? Omzundan yaralanmadı mı? iyileşip Uhud Savaşına katılıp bu kez vücuduna 12 yara almadı mı?
Hangisini yazayım; Ümmü Esma, Yermük Savaşı’nda; Ümmü Hansa, Kadisiye savaşında harp etti. Hz. Muhammedin süt halası Ümmü Hıram Kıbrısa çıkarma yapan islam Ordusu içindeydi; şehit düştü.
Müslüman kadınlar islam hukuku gereği savaş ganimetlerinden pay da aldılar. Hz. Muhammed, Hayberde savaşan Kuaybe, Sahle, Umeyye gibi 20 kadına, Benu Nezar Kalesi ganimetlerini erkeklerle eşit paylaştırdı.
Esma bint Umeys doktorluk yapmadı mı? Habeşistandan öğrendiği ilaçları Hz. Muhammede vererek iyileştirdiği bilinmez mi? Peygamberin öldüğünü muayene ettikten sonra ilk açıklayan o değil miydi?
Bu kadın düşmanlığı nereden çıktı?
Sümeyyeye ayıp
Dinciler kadınları nedenikinci sınıf varlıklar olarak görüyor?
Şurası bir gerçek:Kadınlarla ilgili ayet, hadis ve haberleri bize aktaran ravi, yorumcu ve yazarların, genelde erkek olmaları veya kadınlar konusunda menfi fikirlere sahip bulunmaları ya da içinde bulundukları şartların etkisi sebebiyle kadınlar aleyhine yorumlar yaptıkları anlaşılıyor. Hz. Muhammedin başta eşleri olmak üzere sahabi kadınlar hayatta oldukları müddetçe buna karşı durmuşlardır. Daha sonra az da olsa bu kadınların kız öğrencileri bu tutumu bir süre daha sürdürmüşlerdir. Fakat bundan sonra bu konuda bir çaba olduğu söylenemez.(Asr-ı Saadette islam, c: 4 s: 367)
işte; Bu nedenle kadınlar cahiliye dönemi uygulamalarına maruz kaldı ve ikinci sınıf insan yapıldı.
islam kadın konusunda nettir; kadın, özgür iradesini kullanarak istediğini yapar; ve yaptıklarının iyiliği de kötülüğü de kendisine aittir. Kadın istemezse kimseyle evlendiremezsiniz bile. Ama dinciler bunları duymak istemiyor.
Bu gerçekleri ısrarla yazan-söyleyen Doç. Dr. Bahriye Üçou katlettiler.
AKP Bingöl Belediye Başkanı Yücel Barakazinin sözleri üzerine istifa eden, AKP belediye meclis üyesi Nurten Ertuğrulu tebrik etmek gerekir. Hurafeyle mücadele şarttır.
Acı olan, kızı Sümeyyeyi kendine danışman yapan Başbakan Erdoğanın bu konuda tek söz etmemesidir. Öyle ya, ne desin: Fatma Şahini Gaziantepe Belediye Başkanı yapan da Erdoğan, Yücel Barakaziyi Bingöle Belediye Başkanı yapan da Erdoğan!
islam umurlarında mı? Hep takiye Hep takiye.
Soner Yalçın