şu başlıkta osmanlı padişahlarının mensup olduğu tarikatların bir listesi mevcut ve ilk 3 padişahın alevilik adı verilen islam mezhebine bağlı olduğu somut delillerle kanıtlanmıştır.
öyle ki osman bey'e ye elifli taç giydiren kişi de Hacı Bektâş'tır.(kaynak: Vilâyetnâme-i Hacı Bektâş-ı Veliyyûl Horasanî, Mevlânâ Câmî, Nefahât-ûlÜns Siret Celâled-Dîn-i Menkûbernî, Necip Asım, Türk Tarihi.
1 Sultan Osman Gazi Ahi tarikatı (Alevi)
2 Sultan Orhan Gazi Ahi tarikatı (Alevi)
3 Sultan Murad-ı Hüdavendigâr(1. murat) Ahi tarikatı (Alevi)
şimdi dini saplantıları olan bazı kişiler buna karşı çıkabilir. ''adı osman olan birisi nasıl alevi olur?'' gibi dahiyane tezlerle gelebilirler.
Osman mı, Ottoman mı?
Osmanlı'dan giriş yapalım...
Düşünün; "Ertuğrul" bir islam ismi değil. "Orhan" da islam ismi değil. Ama aradaki kişi (Ertuğrul'un oğlu, Orhan'ın babası) bir islam (?) ismi almış: OSMAN! Peki, yabancı kaynaklarda neden "OTTOMAN" diye geçer? Çünkü Osman Gazi'nin adı Osman değildi, "OTTOMAN" idi. Ve bu yüzde yüz Orta Asya orijinli bir addır. Eski Türkçede "OD" ateş demektir ve ateş yakmak için kullanılan "ODUN" sözcüğü ile yakın ilişkilidir. "ODUN" sözcüğü, "ATEŞiN" anlamına gelir. "Ali'nin, Mehmet'in" sözcüklerindeki gibi düşünün...
Aynı şekilde iskandinav mitolojisindeki Ateş tanrısı "ODiN" de direkt olarak kökende Orta Asya ile ilişkilidir. "GÖKTEN iNEN ATEŞ" yani "iNEN ATEŞ", yani "iNEN OD=ODiN" buradan gelir.
Konuya döneyim: Osman Gazi'nin adı "OSMAN" falan değildir. Aslında ismi "OTTOMAN"dır ve
"ATEŞ ADAM, ATEŞ GiBi ADAM" anlamına gelir. Bugün Almancadaki "OTTO" ismi de Almanlara Hunlardan miras kalan Türkçe isimlerden biridir. OTTOMAN'ı "OSMAN" yapan zihniyet, Türk tarihini islam ile başlatmak isteyen ve islam'dan önceki Türk tarihini görmezden gelmeye çalışan zihniyettir.
bu arada tabi ki bunları ben söylemiyorum. bunları ilber ortaylı'nın da hocası olan prof. dr. halil inalcık diyor.
peki bu alevilik nedir diye araştırdığımızda türklerin ilk dini olan gök tengri inancıyla olan benzerliği göze çarpıyor.
ve en son şunu belirtmeliyim ki modern devlet anlayışında din gibi bir olguya yer yoktur.