din sapıklığı yasak eder. oysa hak olan 4 mezhep arasındaki fark içtihadidir. yani çok ufak nüans farkları. abdestin nasıl bozulduğu kurandan yok. mecburen sünnete uyulacak. nuanslar buradan gelir. bir mezhepte çizmeyi doldurması diğer mezhepte kan akması şeklinde tezahur edebilir. bu mezheplerin imamları diğerlerini inkar etmez. 2. binyılın büyük din alimi ve hadisle övülen hz. imamı rabbani bu 4 mezhep üzerine toparlayıcı bir eser olan mektubat ı kaleme almıştır. okunmasını tavsiye edebiliriz.
kuranda belirtilen ayetlerdeki olay ise: şirke kadar götüren şiilik, vahhabilik, kadiriyye, babilik, bahailik ve benzeri şeylerdir. farzı terk eden bir mezhep hak olamaz.
rafizilik: şiiliğin bir koludur ilk iki halifeyi reddeder(ebubekir, ömer).
rafizilik( alevilik de dahil ) ile ilgili hadis:
hz. aliye hitaben:
-ya ali son zamanlarda rafizi diye bir topluluk zuhur eder sen onrara yetişirsen onları yaşatma.
-efendim onları nasıl tanıyacağım?
-sende olmayanla sana hamd ve sena edecekler.
hz muaviye ve hz.ali arasındaki mücadele ictihattan kaynaklanır.ne güzel demiş üstad:hz.ali kesinlikle haklıydı hz.muaviye haksız değildi. sonuçta bu iki insan ve amr bin saad ibni sebe talimatıyla aynı gece öldürülmek istendi. muaviye yaralandı ali şehid oldu bin saad kurtuldu. keza cemel vakası ve hz.osmanın şehid edilmesi de ibni sebe ve haricilerin marifetiyle olmuştur.
dip not: ibn sebe medineden kovuldu, şamda muaviyeye gitti onun yanından da kovuldu, en son mısırda tünedi ve islamın başına bela olacak türlü sapık mezheplerin temellerini attı