müslümanların cevap verebilecekleri sorular

entry7 galeri
    7.
  1. bir çoğuna kafirlerin bile cevap verebileceği sorulardır. çünkü öze dair değil, şekle dair sorular sorarak aslında din kafaların ekmeğine yağ sürer.

    birkaçına cevap vererek ne demek istediğimi anlatayım:

    --------------"peygamber efendimiz 9 yaşında ki bir kız çocuğuyla evlenmişti çünkü"

    o vakitler çocuk "ev"lat edinmek diye bir kavram yoktu, "ev"lenmek aynı "ev"de yaşamak anlamında kullanılırdı. daha sonra peygamber woody allen gibi evlatlığı ile kadın-erkek münasebetine girmiştir, ancak bu hadise nasıl woody allen'ın sanatçı kişiliğine bir etki yapmadıysa peygamberin de mesaj alım/verim hadiselerine bir darbe vurmamıştır. hem kuran demiş mi "9 yaşında çocukla evlenin" diye birşey, dememiş. bunu geçtik...

    ---------------"peygamber efendimize kitap kimsenin olmadığı bir yerde ve dağda inmişti çünkü"

    eee, ne var bunda merak edilen? pazar yerinde mi inseydi yani? ben birini peygamber seçsem o kişi yalnızken temasa geçerim değil mi? şimdi herkesin içinde mesaj versem o kişinin elçiliğine ihtiyacım olmaz zaten. soruyu değiştirip sorun, "neden allah herkese değil de sadece bir peygambere mesaj gönderdi" diye falan mantıklı hale getirin, olmamış böyle...

    ----------------"allah'ın kendi yarattığı şeytanla sidik yarışına girmiştir çünkü"

    sidik yarıştırmak ilahi bir gelenektir de ondan; fesuphanallah... neyse, anladık hadi ne demek istediğini; sorunun özü şudur: irade. şimdi ben tahtadan, plastikten bir oyuncak yapayım, bununla "sidik yarıştırmayacağım" kesin. ancak ne zaman ben bu oyuncağa bir hareket, bir kabiliyet, herhangi bir eylem yetisi vereyim, üstelik bunu da uzaktan kumanda ile değil, suni zeka gibi otonom bir biçimde (robot gibi) ehliyet vereyim, ben o kendi yarattığım oyuncağa bir "irade" kazandırmış olurum, kaçınılmaz birşey bu. ha, ben bunu kendi keyfimle yaparım yapmam o ayrı. ancak bir kez irade kazanırsa, oyuncak olsun, robot, şeytan, kedi, insan olsun mutlaka benden ayrı özerk bir mekanizma olacaktır ve benimle zıt düşebilir. hala benim eserim olduğu için bunu yok etme şansım var, benim elimde, benim malım, benim keyfim; ama mücadeleyi seçmek te benim takdirim.

    -----------------"müslümanlığa inanmayan diğer dindarlar cehenneme gidiyor çünkü"

    yanlış bilgi. kuran'da müslüman olmayan ve başka dinlere mensup olanların da (bazılarının hristiyan, yahudi vs. gibi isimleri de verilerek) bazılarının cennete gideceğine dair ayet var. üstelik müslüman geçinip numara çekenlere de cehennem müjdelenmiş. çarpıtma olmasın bir zahmet...

    -----------------"allahı bizler göremiyoruz çünkü"

    "görmek" derken? görmek eylemindeki amaç netleştirilsin bir zahmet.

    -----------------"allah bilmediğim dilde kitap yolluyor çünkü"

    yok öyle birşey: mesaj bir kanaldan geliyor, mesajı alanın dilinde decoder'a giriyor, sonuç mesajı alanın dili. sen mesajı kendi diline de çevirebilirsin, mesajı ilk alanın dilini öğrenerek ilk çıkış noktasına, orjinal iletilme biçimine de hakim olabilirsin. bunlar keyfe girer. mesajı alıp almadığın "o dili bilmiyorum/biliyorum" iddiasıyla değil, mesajı alıp almadığınla ilgilenen otoritenin (islam'a göre allah) ikna olup olmamasıyla kararlaştırılır ("o sizin içinizi bilir" hikayesi)...

    ------------------"allah bizi yarattı çünkü"

    bu bir soru değil, en temel iddiadır. inanır ya da inanmazsın, bu kadar basit. ben kafirim inanmam, başkası imanlıdır, inanır. bir kere inanırsan bunun nedenleri üzerine kişisel tahminlerde bulunabilirsin, ancak inanan kişi aynı zamanda "sebebini ancak allah bilir" prensibini de unutmaz.

    ------------------"allah hem cehennemde hem bu dünya da bizi cezalandırıyor çünkü"

    emir ve isteklerini yerine getirmediğin için. bana desen ki "allah neden yarattığını cezalandırıyor", derim ki tamam, ahlaki bir soru; sen bana niye orda niye burda soruları soruyorsun. ben sana ne desem ikna olmak zorundasın: "canı çekmiş ondan" da derim, "farkı anlayasın ve takdir edesin" diye de derim, "sana göre o dünya bu dünya, allah'a göre tek alem" de derim, beğen birini seç: soruyu değiştir.

    ------------------"allah beni değil muhammedi seçti çünkü"

    her seçim doğası gereği bir diğerini seçe-me-mektir. biraz önce benzer bir soruda da açıklandı; eğer durup herkesin önünde mesaj açıklanmıyacaksa mutlaka birilerini seçmek gerek, pek tabidir ki birileri de seçilmemiş olacak: bu başbakan seçerken de böyle, takım kaptanı seçerken de. insan sosyal bir yaratık olunca bir kişi öncü olarak belirleniyor, ancak bu kişinin bunun ötesinde bir ayrıcalığı yok. ahmet seçilince mehmet hüsrana uğrayacak, mehmet seçilirse ahmet: karınca ya da arı kolonisi bile olsaydık mesaj herkese komunal değil, sadece ana kraliçeye gelecekti. kıskanmanın alemi yok, konuyla alakalı değil..

    (bkz: allah kolayı sever)
    (bkz: kuran'a değişmez hükümler koymak)
    (bkz: kafirim ve hiç ateist arkadaşım yok)
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük