her haliyle orta karar bir çalışma ve sansasyonel edayla karşılanmasına rağmen özellikle dans le maison sonrası yavan bir tat bıraktığı açık. kendi adıma bu adam ne yapsa izlerim de, ozon külliyatı açısından önlerde yer alamaz bu çalışma.
--spoiler--
filme gelmeden o çok tartışılan röportaja / söyleme gelmek gerek. hatunların (film de reşit de değil) fahişelik mesleğini icra ederken tam manasıyla illa para kazanma dürtüsü ya da arada kalmışlık ve ailesel sorunlardan dolayı bu işin içinde olamayabileceği sırf beğenilme güdüsü ve güzelliğin bir neden teşkil edebileceği bunun yanında sekse dair tecrübenin bir istek yaratabileceği gene en mühim alt metin olarak ilk yaşanmışlığın kötü bir tecrübe içermesi durumunda farklı arayışlar içine girilebileceğinin altını çiziyor ozon. kati bir yargılama da bulunmadan gençlik ve güzellik hayat babında su götürmez bir farklılık arayışı yaratabilir demek istiyor. tabii bunun yanında ergenlik dönemi sanrısı olarak kızın anneyle çatışmasına da yer verilmiş. annenin bir başkasıyla ilişkisi, üvey babayla mesafeli ilişki çocuklar için özellikle kız için kısmen de olsa sorun oluşturuyor. ama öncelik kişinin bir şeyleri kendi isteği ekseninde özgürce ele alabilmesinde görülüyor. bu da kadınların ve gençliğin karmaşık dünyasıyla ilişkilendirilmiş. zaten filmin sonunda ölen adamın eşinin isabelle'ye söylediği birkaç tümce karmaşık bi alt kültür olarak gençlik üzerine filmin de çokta su yüzüne çıkmayan ve kendince açık kapı bırakan ana fikrine dair aslında çok şey ifade ediyordu.
--spoiler--
10 üzerinden 7!
edit: lukas moodysson 'un Lilja 4-ever'ı kesinlikle bundan hallice bir çalışmaydı, söylemeden geçmek istememek.