şeriatçı vs laiklikçi

entry1 galeri
    1.
  1. bu tartışmadan yola çıkılarak yorumlanabilir karşılaştırma.



    şeriatçı kişisi : zaten saltanat yoktu demiyorum da, şeriat kelimesinden ne anladığınızı sormak istiyorum.



    ben : arapların kuranda yazılan hadislere göre yaptırım uygulması . herkese göre ayrıca mesela kadın müslüman değil kapanmıyor diye sopalıyor. adam çalmışsa kolunu kesiyor. bizde kapanmıyorsa bir yaptırım yok buda laiklik ilkelerimizden laiklik sana kapanmayacaksın demiyor hangi dilden hangi ırktan olursan ol muammele aynı. ama mesela adam çaldı bizde bunun hukuki yaptırımı var para cezası veya hapis. şöylede bir gerçek var kuranda zinaya hırsızlığa kul hakkı yemeye vb günahlara şiddetle yaptırım uygulayın diye bir şey yok olması zaten absürt olurdu bu arapların kendi seçimiydi. bizde eşitlik var dayak taşlama kırbaç yok hapis yada para cezası var.



    şeriatçı kişisi : buyrun: http://www.kuranmeali.org...rani_kerim_mealleri.aspx/ okumadığın kuran hakkında neden ahkam kesiyorsun?



    ben: bu arapların şeriatçi uygulamalarıdır sen hoş görü insanlık dinini alıp şiddet içerikli bir yaptırıma dönüştürürsen seni bırak allahından bile nefret eden bir nesili bulursun karşında. sen benim dekolte giymeme el uzatırsan bende senin baş örtüne el uzatırım . bu böyle yürümez yani iç savaşa sebep olursunuz . sen bana karışmazsan ben zaten senin nasıl yaşadığına karışmıyorum. laiklik islam düşmanı dediğin bu iç karışıklık olmasın diye var hangi vasıftan olursan ol kimsenin senin özgürlüklerine karışaaması demek .



    şeriatçı kişisi : "erkek veya kadın hırsızın elini kesin" bu şiddet değil de ne? ha demek istiyorsan ki araplar değiştirdi. müslüman olduğunu iddia ediyorsan, kuranın tamamını kabul etmelisin. enam 115 hicr 9. müslüman değilsen zaten hiç inanma sorun yok



    ben: seni arap yaptırımları ile kandırıorlarsa ne yapabilirsin ki . git türkçe mealini oku internetten bakacağına bizde var ve ben okudum . senin şuan yaptığın allahın dinini hoş görüsünü asmalı kesmeli şiddet yaptırımlarını dönüştürmek ozaman kim senn allahına inanacak kim nefret etmeyecek? allah dedi diye millet birbirlerini asıp keserse elin gevuruda seni dünyaya terörist bunlar diye gösterip katleder.



    şeriatçı kişisi: senin "özgürlüğüne" ben keyfimden karışmıyorum. emri bil maruf nehyi anil münker. dekoltene el uzatmıyorum. giyme diyorum sadece. dekolte giydiğin için dövmeye zaten hakkım yok sadece söylemeliyim. dövse bile, islam, kendini müslüman sananların hatalarından sorumlu değildir. hoşgörü dinini alıp şddet içerikli yaptırıma dönüştürmüşmüş. tabi canım. islam zaten yeyip için namazınızı kılın kimseye karışmayın dini. sen olayı çok yanlış anlamışsın.



    ben:sen islam dinni çok yanlışa saptırıyorsun görüşüm bu bizim geçmişimizde hiç böyle yaptırımlar olmadı araplar allah adına bu yaptırımları uyguladı ve bunlar bizim kültürümüz tarafından bile işkence olarak adlandırıldı. değil ki islam dininden olmayanlar seni terörist olarak görmesin. islama kazandırmaktan çok kaybettirmektir bu. ben incilinde kuranında türkçe mealini okudum ki benim babannemde defalarca hacca gidip gelmiş bir kadın . hiç kimse islaın allah adına şiddet göstermenin doğruluğunu savunmaz. bizde bunun hukuki yaptırımı vardır çalarsan zararı ödersin yada hapse girersin hayatını kolsuz olarak sürdürmezsin. bunun allahın hoş görüsü adaleti ve eşitliği ile bağdaştırmak allah algısını kötüleştirir iyileştirmez. kiaraplar hata yaptı diye aynı hataya düşmek sadece bizim toplumumuza zarar getiri. laiklikte işte bu zararı engellemeyi amaçlar. hangi etnik gruptan olursan ol özgürsün ve kimse sana zulüm edemez. laiklik hiç bir zaman insanlara senin elindeki kuranı ala baş örtüsü taktıysan onu yasaklama oruç tutmanı engelleme hakkı tanımıyorsa ki allahın dinide senin allah adına insanlara yaptırım uygulamana hak tanımaz. tanıyor diyorsan sen insanların inancını köreltirsin o yüzden bunları idda ettiğiniz sürece islam dinini karalarsınız. hukukun yargının karşısında bir olduğumuz sürece neye inanıp inanmamakta özgür olduğumuz sürece. birbirimize inançlarımız öref ve adeterimiz üzerinden zulüm etmediğimiz sürece. islamda güzel laiklikte. ama bu birlik bozulduğunda toplumun huzur ve refah bulacağını toplumumuzun kalkınacağını bekleme. ozaman bizde birbirimize gireriz dış güçlerde bize girer olan hepimize olur. yani ben başı kapalı birini nasıl yadırgayamazsam nasıl dışlayamazsam yada zulüm etme hakkım yoksa. sen dekolteli birine zulüm etme hakın dışlama hakkın yok eğer bunu yaparsan oda senin türbanına inançlarına karışır. insanların birbirlerine karışarak birbirşlerine zulm ederek gideceği yer hiçlik ve yokluktur bu sadece düşmanlık ve ölüm getirir.





    şeriatçı kişisi :dini ben dönüştürmüyorum. din zaten sabit. Allahın emri ne olursa olsun ben razıyım. şeref yoksunu amerika ya da siyonist israil istediği kadar saptırsın veya beni terörist göstersin. islamdaki bazı hükümleri reddedip bunun küfrüyle cehenneme gitmektense, şunun bunun saptırmasıyla terörist görünmeye razıyım.





    ben: ozaman sen islam diye ben recm et ötekisi gelsin katilsin diye seni öldürsün . sen beni dekolte giyiyorum diye sopala öbürü beni dövdün diye şiddet uyguluyorsun diye azını burnunu kırsın. islam bir şiddeet diniyse sen bunu savunuyorsan islamı karalarsın. arapların yaptırımıdır diyorum daha hala allah dedi diyorsun bu millet sen ben atalarımız hiç biri bu yaptırımlarla yaşamadı. allahın kitabında şiddetten bahsedilmez. birileri islamı karalamaya yönelik bir şeyler karalıyor sende buna inanıp allah böyle dedi diyerek anti pati oluşturuyorsun islam adına . islamda zorlama yoktur hoş görü vardır ve kimse kimseden üstün değildr. bu inanç sistemi bundan çıktıı an senin benim hkabvgasına dönüşür. arapların şeriatlı uygulamaları varsa bizimde hukuki cezalarımız var insanar başkalarının haklarına e uzatıyorsa çalmak kul hakkı yemek aldatmak gibi cezalarını alır ama şiddetle değil .





    şeriatçı kişisi: kuran Allahın sözü. kuranı bizzat koruyacağını yine kendisi söylüyor. bakara 85. bir kısmını kabul edip bir kısmını inkar mı ediyorsunuz? diyor. bunu yapıyorsun işte. hala şiddetten bahsedilmez diyorsun. yani şunu demek istiyorum, aklınızda geliştirdiğiniz düşünce sistemi, aklınızda geliştirdiğiniz düşünce sistemidir islam, Allahın koyduğu kurallardır. aklınızda geliştirdiğiniz düşünce sisteminin adını islam koymayın. dediğin laiklik de yerin dibine batsın.





    ben: yani din dil ırk ayırt eden bir düşünceye sahipsin . ve benim senin allahın kuralları diyerek insanlara karışma şiddet gösterme hakkını istemene saygı duymamı bekliyorsun.





    şeriatçı kişisi : dil veya ırka göre ayırt etmiyorum. ibni neccar hadisinde geçiyor: arabın aceme, acemin araba üstünlüğü yoktur. bakara 193te de kafirlerle savaşın diyor. dine göre ayrım var, mümin kafirden üstün, imanından dolayı üstün. iman ederse kafir de üstün olur. zinanın hırsızlığın cezası da kuran ve hadiste belli.



    ben: : tamam bende diyorum senin şeriatlı yöntemini uygulayacak adamın güvenilirliğini kanıtlayabilir misin garantiliyebilir misin ? bana uygun değil yapma bunu diyip geçeceğini diğer toplumlarda görüldüğü üzere beni asıp kesip dövmeyeceğini o zaman da dediğin gibi islam olarak adlandırılamaz der geçersin. ölen şiddet gören gördüğüyle kalır adaletsizlik alır başını gider. ayrıca inanmıyor istediğiyle evlenmeden sevişiyorsa zina yaptı diye öldürülecek bir adam veya kadın hırsızlık yaptı diye zararı karşılmak yerine ömür boyu kolsuz gezecek bir insan kadın yarım hak sahibi iki kadın bir adamın eşitliğine denk gelecek. işte siz bunları savunduğunuzda allahın adaletini eşitliğini sorguattırır. ve inancı göçerttirirsiniz. allah öyle dedi der geçersiniz siz ama onlarca insan sorgular ve adaletsiz olduğu kanısına varırlar. yada sizin onları yanlışa sürüklediğinize o zaman sizin yaptığınız islamı yüceltmek değil karalamak olur hoş görüden insanlıktan çıkarır şiddet yaptırımına dönüştürürsünüz



    şeriatçı kişisi: şiilerin ya da vehhabilerin şeriat sandığının gerçek şeriat olamadığını biliyoruz elbette. güvenilirliğini elbette kanıtlayamam. ama kanuniyi dava eden kadını da sen reddemezsin. şeriat geldiğinde hedef %100 uygulamak olur ama sen "%100 uygulayacak adamı nereden bulacağız?" bahanesini uydurursan, kendini kandırırsın. hem adaletsizlik dünyada kalır, ahirette adaletsizlik yoktur





    ben: uygulayanın adaletine kalır ozaman güvenilirlik . yüzlerce insan haksız şiddet görür ve adaletsizliğinin bedelini öbür tafata öder diye görmezden gelinir.

    öbürleri yanlış diyip geçtiğiniz gibi adamın yaptığı islam değil der geçersiniz olan haksızlığa uğrayanlara olur bir adamın allah adına yaptıklarıyla.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük