"allahın varlığını inkar etmenin cezası neden cehennem.
(ALLAHIN varlığını inkâr etmek, sorgulamak değildir, birebir kafirliği seçip ALLAH'a karşı asilik yapmaktır cehennem cezası olan, çünkü nitekiminde imanın mertebeleri vardır amel ve itikâd bazında sen ALLAH'I inkar ediyorum deyip sorgulamaya çalışırsan o tezât olur sorgulamak başkadır)
bize sunulan şey sizce bir seçenek mi.
(seçenek değil, bir insan sizi yemeğe davet eder ve akabine şunu der yemek davetime icâbet edin eğer etmezseniz sizi döverim der, yahu dersin ne cömert adam hem yemeğe çağırıyor hem gelmeyeni dövüyor öyle cömert içten, bir adam sizi yemeğe çağırıyor davetime icâbet edin etmezseniz sakatlarım diyor, yahu dersin ne cömert adam yemeyeni sakatlıyor hep yesinler istiyor, bir adam sizi yemeğe çağırır donatmıştır sofrayı en güzel şeyler ve nimetler, davetime icâbet edin eğer etmezseniz hepinizi öldürürüm diyor, yahu dersin ne cömert adam hem davet veriyor hem gelmeyeni öldürürüm diyor ( burdaki tehditler içtenliktir) işte mevlâda cennette sofrayı kurmuş donatmış bana düşman olmayın cennete gelin gelmeyeni yakarım diyor, bunları anlamak tasavvuf ve maneviyattan geçer.
seçmekte özgürsün ama beni seçmessen cayır cayır yakacağım seni.
(isteyen istediği gibi inanmakta özgürdür, inanmanın mertebeleri vardır, ikân,iman, itikad, amel, birinde 0 ameldir, ama her şeyin ALLAHTan geldiğine inanır o adamda imanlıdır namaz dahi kılmasa ama mevlanın emrettiği her şeye haram helal inansa ama amel bazında üşengeçliğinden vs bir şey yapamasa o adam kafir olmaz cennete girer kurtarır ama zor bir imtihan ve çetrefillidir, o yüzden seçme hakkını bu yönde kullanmak en mantıklısı değil midir, sadece amentu deyip bir şey yapmasan bile merhametinden affedecek bir rabbe inanıyorsun amentu demek çokmu zor geldi ? he çok zor geldi ise o zaman o seçimin yüzünden cayır cayır yanarsın, mevla seni yaratsın yedirsin içirsin namaz dahi kılma, üstüne üstlük kalk iman ettim amel edemesemde iman ettim deme, ee kaşınıyorsun sen demek ki )
bir düşüneyim bakayım hangisini seçsem acaba.
(seçim halâ senin elinde)
ayrıca dini sorgulamak neden günah.
(dini sorgulamak asla günah olamaz hatta sorgulamazsan daha kötü yollara saparsın ve 100 rekât namaz kılıp kafir olabilirsin, dini bilhassa sorgulayıp membağından temiz kaynağından almakla hükümlüsün şu kelime ilede izah getirirsek " oturma munkirle yeme sancı pas alırsın paklamaz her kalaycı " yani sahte suhte insanlarla bu temiz işleri bulaştırma sonra seni kimse kurtaramaz, (bkz: etraf sahte peygamber kaynıyor)
ben bu dine hayatımı vermişsem kardeşim çatır çatır sorgulamaya hakkım olmalı.
(hakkın var fazlası ile ama bu tarzda bir yaklaşımla olmamalı daha naif ve daha doğru, büyük bir zât talebelerinden birini çok kıskandıklarını gördüğünde şu cevabı vermiş, siz benim söylediklerimin önce hikmetini sordunuz sonra yapmaya çalıştınız, o ise önce yaptı sonra hikmetini sordu demiş, o yüzden neden bu böyle demeden önce yapıp sonra bu neden denmeli öbür türlüsü mevla ile pazarlık gibi olur bana doğruyu göster öğret hep bileyim sonra yaparım der gibi, o zaman "iman" kelimesinin hükmü ortadan kalkar çünkü bir şeyleri görüp mutmain olduktan sonra herkes inanır zaten, önce inanıp sonra görmek muteberdir, ( sağda solda görüyorsunuzdur ateist videolarında ey tanrı ordaysan beni çarp deyip çarpılmayanı, bu mantıkla gidilmemeli zaten orda mevla seni çarpsa dünyada 1 ateist kalmaz o yüzden)
eğer ki benim soracağım sorulara o din cevap veremiyorsa, zaten birşeyler yanlış demektir.
(soracağın her sorunun dinde cevabı var yeterki erbâbını bul, yarım hoca dinden eder yarım doktor candan eder)