Bir çok müslümanın yaptığı en büyük yanlış, Allah ile Tanrı'yı aynı özelliklere sahip sanmaktır. Daha doğrusu, insanlar, bir Tanrı'dan bahsedildiği an, o Tanrı'nın ancak Allah olabileceğini sanmaktır. Oysa Allah ile Tanrı aynı şeyler değildir. Tanrı çok daha üstün (kapsayıcı / genel) bir kavramdır.
Dike, Ra, Allah, Yehova, Zeus, Ceres, Poseidon ve daha yüzlerce Tanrı ismi sayılabilir. Bu Tanrı'lardan her biri ayrı ayrı özelliklere sahiptir. Oysa müslümanlar her zaman tek bir Tanrı'nın olduğunu ve bu Tanrı'nın da, Kur'an'da belirtilen özelliklere sahip olan Allah olduğunu zannederler.
Tanrı demek en başta 'yaratıcı' demektir. Tanrı -şayet varsa- evreni ve bizleri yaratan güçtür. Bu Tanrı'nın en belirgin özelliği, yaratma yetisine sahip olmasıdır. O'nun hakkında daha fazla bilgiye sahip olmamız pek mümkün değildir. Tanrı iyi olabilir, kötü olabilir; mükemmel olabilir, kusurlu olabilir; aptal olabilir ve hatta insan mantığının kavrayamayacağı özelliklerde bir şey de olabilir.
Oysa Allah, Kur'an'da yazıldığı üzere ezeli ve ebedi olmak, adaletli olmak, affedici olmak, cezalandırıcı olmak durumundadır. Dolayısıyla Allah, yaratıcı güce sahip olan bir Tanrı'ya bazı özelliklerin yüklenmesi ile bir çeşit Tanrı'nın alt kümesi durumunda olmaktadır.
Tanrı'nın olabilecekleri hakkında bir sınır yokken Allah'ın olabilecekleri hakkında uzun bir sınır listesi vardır. Örneğin; Allah psikopat olamaz, aptal olamaz, kötü olamaz ve bunlar gibi bir çok özellik sayılabilir. Dolayısıyla Allah, Tanrı kavramının herhangi bir kalıp halinden ibarettir.
Şu şekilde matematiksel bir örnek verebiliriz; Tanrı tüm reel sayılar kümesidir, Allah ise sadece doğal sayılar kümesidir. Yani bazı açılardan Tanrı ile aynı özellikleri taşısa da, bu özellikler sınırlıdır. Bunun sebebi de, muhtemelen Allah kavramının insan mantığı ile oluşturulmuş hayali bir ürün olmasıdır.
Bu açıdan bakarsak, evren için bir yaratıcının zorunlu olduğuna dair bir argüman desteklenecek olursa bile, buradan hareketle bu yaratıcının Allah olması gerektiği gibi bir çıkarım asla yapılamaz. Çünkü yaratıcı güce sahip olan bir Tanrı'nın gizemli kimyası ile yaratıcı güce sahip Allah'ın belirli kimyası oldukça farklı olabilir.
Kısacası, belirtmek isterim ki, 'Tanrı vardır' gibi kesin bir yargıdan uzak bir yaklaşımla birlikte, eğer bir yaratıcı varsa, bunun Allah olmak zorunda olmadığının, aslında her Tanrı'nın belli özelliklere sahip bir Tanrı türevi olduğunun altını çizilmelidir. (alıntıdır)