dünya ve ahiretin gerçek anlamını kavramış kişi davranışı.
dünya ve ahiretin gerçek anlamını kavrayamamış kişi davranışı.
allah inancınıza göre bir tanesini seçebilirsiniz.
sorulması gereken 2 soru var burada;
1- allah'ın gücü her şeye yeter mi?
evet diyorsanız okumaya devam edin, hayır diyorsanız zaten allah inancınızda eksiklik var (bkz: kuran)
2- madem allah'ın gücü her şeye yetiyor; insanlar yaşadı, sınandı, kıyamet koptu, sorgu sual yapıldı ve cennet ve cehennemlikler belli oldu diyelim. cennetlikler cennete ve cehennemlikler cehenneme girecekken, allah;
vs. gibi argümanlarla karşı çıkılması halinde, ben böyle istiyorum derse allah ne yapabiliriz?
daha doğrusu;
allah bunu diyebilir mi?
işte insanın allah inancı ile temel soru budur bana göre.
bu soruya "diyemez" diye cevap verilmesi halinde zaten allah'ın gücü her şeye yetmiyor anlamına gelir ki allah'ın sıfatları ile uyuşmaz, dolayısıyla inançta bir eksiklik/yanlışlık vardır.
"diyebilir" diye cevaplarsak neden kasıyoruz?
madem böyle bir gerçek var ortada, demeyeceğinin garantisi nedir? kendi sözü mü?
"sözümde durmuyorum" derse kınayacak mıyız? isyan mı edeceğiz? veya küsecek miyiz allah'a?
önce insanların allah inancını sorgulaması gerekiyor bana göre.
nasıl bir allah'a inanıyoruz?
buna bir cevap veremeden ne yapılırsa boş, çünkü her zaman bir risk var;
ya derse?
edit: dafaiss'in bu konudan bağımsız atmış olduğu mesajda hucurat 14 ten bahsetmiş ve okurken aslında bu konuyu anlatan bir ayet olduğunu farkettim, paylaşayım.
"bedeviler: iman ettik dediler. de ki: siz henüz iman etmediniz. müslüman olduk/teslim olduk/eslemna deyin. iman henüz kalplerinize tam anlamıyla girmemiştir."(hucurat/14)
ayetteki örnekteki gibi "iman ettik" diyoruz ama henüz iman etmedik. çünkü tam olarak teslim olmadık çoğumuz.
tam olarak teslim olmanın içinde yukarıda bahsettiğim -ya derse- de var.
biz bu "ya derse" ye ihtimal vermeden tam teslim olmuş olamayız.
tam teslimiyet, koşulsuz bir teslimiyet gerektirir. ancak biz insanlar koşullu teslim oluyoruz. ödül varsa teslimiyet var.