kuran'ın değiştirilmiş olabileceğinden bahsettiğiniz anda sizlere hicr suresi 9. ayeti örnek gösterirler;
--spoiler--
hiç kuşkusuz, o zikir'i/kur'an'ı biz indirdik, biz; her hal ve şartta onu muhakkak koruyacak olan da biziz...
--spoiler--
lakin kuran'ın orijinal halinin nerede olduğunu bilmezler.
e hani her hal ve şart altında korunuyordu?
kuran'ın ilk hali; Küçük taşlar, deri, ağaç parçası, kemik gibi çeşitli nesnelere yazılıydı. Yakıldı.
kuran'ın ikinci hali; ebubekir döneminde derlenen parçalardı. ne yazık ki onlar da yakıldı.
kuran'ın üçüncü hali; osman döneminde toplandı ve kitap haline getirildi ve halihazırda kayıp.
işte bizim orijinal kuran olarak kabul ettiğimiz kitap, osman döneminde derlenmiş olan kuran'ın üçüncü halidir ve osman'dan hemen sonra dünyadan kaybolmuş, izine rastlanmamıştır.
şimdi orijinali kayıp olan bir nesne için nasıl bu kadar emin konuşup, kesin hükümler verilebiliyor anlamak güç.
hadi diyelim ki orijinal kuran kayıp, ama kuran'ı ezbere bilen sahabeler yeni bir kitap derledi. bu sahabelerin tamamına yakınının 4 halife döneminden sonra ebu cehil ve hint'in oğlu olan muaviye'nin himayesine girdiği düşünüldüğünde ve muaviye'nin kişiliği göz önüne getirildiğinde kuran'ın değiştirilmediğini savunmak, polyyannacılık oynamaktan başka bir şey değildir.
ben kuran'ın evvela muaviye tarafından değiştirildiğini iddia ediyorum. aksini iddia edenden de belge ve kanıtlı ispat bekliyorum.
kimse kuran'ı değiştiremez demeyin.
muaviye'nin yaptıkları ortada. camilere maksure makamını ekleyen, cuma hutbelerini namazdan öncesine alarak bu vesile ile sosyalist islamı siyasallaştıran, hz muhammed'in asasını bir gösteriş ve iktidar alameti olarak taşıyan muaviye'nin kuran'ı da değiştirmiş olması kuvvetle muhtemeldir.