aynı anlayışla bakılmasının yanlış olduğu üç ülkedir.zira kuzey kore ve iran'da baskıcı ve totaliter bir rejim hüküm sürerken türk anayasası'nda adı geçtiği için eleştirdiğimiz kişinin ideolojisi avrupa birliği'ne veya -sözümona- demokratik ülkelerden çok önce aydın görüşleri savunmuştur.üstelik atatürk'ün devrimleri ülkeyi ileriye götürmek için yapılırken,diğer iki ülkede belli bir zümreye yönelik yapılmıştır.bu sebeple bu iki ülkenin anayasasını türkiye'nin anayasasıyla benzeştirmek kavramsal olarak doğru gelse de özde çok yanlıştır.bunu bahane ederek yapılanlar atatürk karşıtlarına bilerek yahut bilmeyerek verilen bir destektir aynı zamanda..
kemalizm'i eleştirenlerin savunduğu ideolojilerin ne kadar mantıklı olduğu da merak konusudur..