Kulelkavido yakın, orta ve uzak vuruş (striking) mesafesindeki, tutma ve yakalama (grappling) gibi çok yakın mesafedeki dövüş ekolleri ile silahlı (weaponry) ve karma (mixed) dövüşlerin karışımından oluşup, özgün felsefesinin jeet kune do felsefesine bina edildiği bir dövüş sistemidir.
Her dövüş ekolünün yararlandığımız yönleri var. Elbette herhangi bir dövüş ekolünün bir özelliği diğerinde de bulunabilir. Fakat burada bizim özetleyerek zikrettiğimiz öne çıkan özelliğidir. Yoksa diğerlerinde olmadığı gibi anlaşılmamalıdır.
Sonraki sistemlerin öncekilerden etkilenmesi tabiidir. Öncekiler tecrübeyi sonrakiler alternatifi taşırlar. Böylece en yeni olandan birikimli ve alternatif olması beklenir. Öncekilerden yararlı olanı alıp oradan itibaren çok çalışarak ve alternatifler katarak geliştirebiliriz. işte kulelkavido bunun sonucudur.
Dövüş sistemlerini vuruşlu, tutuşlu, silahlı ve karma olarak dört kısma ayıracak olursak etkilendiğimiz sistemlerin hangisinden ne bakımdan etkilendiğimiz aşağıda belirtilmiştir:
Grappling
Aikido : savunmada armoniler
Brazilian Jiu-Jitsu : altta kilitler
Catch wrestling : üstte kilitler
Glima : vuruşlu güreş
Hapkido : büküşten kilide geçişler
Judo : boğmalar
Jujutsu : kesagatameler
Kinomichi : yere mıhlamalar
Malla-yuddha : yerde makaslamalar
Pehlwani : yerde mukavemet
Sambo : fırlatmalar
Shuai Jiao : engellemeler
Sumo : yere ağırlık verme
Systema : yere geçişler
Wrestling : devinimler
Weaponry
Battojutsu : uzun sopaya uzun sopayla müdahaleler
Eskrima : kısa sopaya kısa sopayla müdahaleler
Fencing : kılıçlı mesafe ayarı
Gatka : kılıçlı denge
Hankumdo : kılıçlı nefes ayarı
Hojojutsu : iple bağlamalar
Iaido : kılıçlı devinimler
Jodo : bastonlu savunmalar
Jogo do Pau : bastonlu ritimler
Jukendo : kılıçlı armoniler
Kendo : kılıçlı saldırılar
Kenjutsu : kılıçlı savunmalar
Kyudo : odaklanma
Okinawan kobudo : uzun sopalı armoniler
Shurikenjutsu : kesiciler fırlatma
Silambam : Çift uzun sopayla ataklar
Knife fight : bıçağa savunma
Nunchaku fight : çeşitli silahlara müdahale
Mixed (hybrid, and multi-discipline)
Baguazhang : ivmeyle vuruşlar
Bartitsu : slahlıya eskivler
Kajukenbo : kilitli vuruşlar
Kalarippayattu : uzun sopalı güreşler
Krav Maga : stratejistlik
Pankration : ayakta koordinasyonlar
Shooto : yerde nefes ayarı
Tai chi chuan : saldırıda armoniler
Vovinam : ayakta makaslamalar
Xingyiquan : gardı korumalar
Vale Tudo : yerde koordinasyonlar
Dirty fight : sürprizler ve kuraldışılık
Jeet Kune Do : basitlik,otomatiklik,eşzamanlılık,stratejiler,hileler ve temel felsefe
Bunların dışında ekleyebileceklerimiz ise Dim Mak ve sokak dövüşleridir.
Daha sonra grapplingi yakın dövüş özelliği olduğundan en başa yani birinci aşamaya aldık. Fakat bunlar içinde yerde olan dövüşleri final özelliğinden dolayı dördüncü aşamaya çıkardık. Sonra zenginliğinden ötürü vuruşluları mesela orta mesafede kombinasyon ve uzak mesafede sparring özellikli olanları ikinci ve üçüncü aşamaya getirdik. Beşinci aşama tamamen dim maka ayrıldı. Sonra silahın oynak olup olmamasına göre silahlı dövüşleri altıncı ve yedinci sıraya oturttuk. Sekizinci aşama sırf iki kişilik dövüşlere ayrıldı. Dokuzuncu aşama ve sonrası gitgide artmak suretiyle kalabalık dövüşlerle dolduruldu.
Bölümleme şeklinin son biçimi kulelkavidonun suretini oluşturdu. Böylece kulelkavido pek çok ekolün toparlanması ve gereksizliklerden ayıklanmasıyla bugünkü suretini almıştır.