işledikleri iyi ve kötü amellere birinci dereceden tanık olmaları için .
nede olsa herkes kendi hayatının baş rol oyuncusu sorumlu tutulacak olanda kişinin kendisidir .
düşünmek lazım 100 trilyar yıl önce hiç bir şey yok iken hangi güç ve irade şimdinin var olmasını istedi bu kusursuz denge üzerinde duran kainatı kim bu şekilde yokdan var etti diye .
sonucta hiç bir şey kendiliğinden olmuyor rüzgar esmesse yaprak kımıldamıyor durduk yerde cebimizde para kendi kendini var edemiyor .
bulut olmadan yağmur yağmıyor ateş olmadan yanma olmuyor gördüğümüz gibi herşey sebebli evel allah .
sebebler zinciri yani .
bu sebebleri herkes kendince yorumlayabilir özgür iradesi ile tabiki ancak doğru birdir amaç o doğrudan emin olup ona sımsıkı sarılmaktır öteki türlü ot geldim saman gidiyorum olur .
niye doğdum niye varım neden bunları yaşmak zorunda bırakıldım neden 2 elim varda 3 tane yok neden herşey bu kadar kompleks ?
biz yokken gözlerimizde yoktu ama şimdi varlar üstelik yerli yerindeler bu tesadüf mü ? hadi bu tesadüf peki ya yemek borusunun dizaynı ? o damı tesadüf ? peki ya sindirim sistemi ?
ya kalbimiz ? isteğimiz dışında atıyor şu anda elimizi hareket ettirdiğimiz ona hükmedemiyoruz durdurup dinlendiremiyoruz değil mi ? kontrol dışı onu benim bedenimin içinde hareket ettiren güce biz inananlar allah yani bildiğiniz ve bilmediğiniz herşeyi yaratan yani yok iken var eden güç .
güneşi şu anki yerli yerinde yani bizim yaşamamızı sağlayacak uzaklıkta ve yahut yakınlık ta boşlukda öylece tutan güce biz allah diyor ve inanıyoruz .
kimisi tesadüfen der ama benim cebimde maaşım kendiliğinden tesadüfen hiç oluşmuyor nasıl oluyor peki ?
onun için bir sebeb gerekiyor yani gidip 1 ay boyunca çalışmak gerekiyor .
kainatı o yarattı yasakları haramları helalleride iyi yolu kötü yoluda o koyar bize ise sadece özgür irademizle seçmek kalıyor .
kimse kimseye inanmak zorunda değil ancak akıl sahibi düşünür ve anlar bunları akıl sahibi kimse sonunu düşünmez mi ?
zehirin içine panzehiri koyan güce biz allah diyoruz bunlar büyük ayetlerdir bir kafir bunlara anlam veremeyebilir bu çok doğaldır çünkü eğilimi bu konulara hiç olmamıştır .
allah kendisine küfür edenleride yaratıyor bu çok büyük bir sınavdır her akıl bunu kavrayamabilir .
ancak yaptığı tek şeyin kendisine zulmetmek olduğunu öldükden yani uyandıktan sonra anlayabilir gönül isterki ölmeden uyansın sonuçta ölümde var kendiside !
nasıl hergün rüyalardan uyanıyoruz bir günde bu rüyadan ölüm ile uyanıcaz . o zaman görücez kimler hangi aklın hizmetcisiymiş diye açık ve net olarak .
allah bizleri şeytana uyupda bu geçici dünya hayatı için kendisini heba edenlerden etmesin .
kainatta iğne ucu kadar bir yerdeyiz yaw daha ne diyim sana bana büyük gelebilir ama ne yazık ki çok küçük bir yerdeyiz kum tanesinden bile milyonlarca kat küçük bir kara paracasının üzerindeyiz
o kadar küçük yani al hepsi senin olsun bozdurur bozdurur harcarsın harcarsında yinede ölürsün .
malum her canlı ölümü tadacaktır gibi muazzam bir gerçek var .
yani en azılı kafir bile ölünce bu ayeti doğrulamış olacak aynen dedeleri gibi .
allah ın ilminden biliminden kaçış yok onun büyük kainatındayız uyan istersen ölmeden önce ama bi zahmet . sonra gerçek pişmanlığın ne demek olduğunu öğrenirsinde iş işten geçmiş olur geri dönüşü olmaz .
seni o bedenle yaratanın karşısına çıkarsında mahcubiyetten cehenneme düşmüş kadar olursun .
allah ı sevmeyeni allah da sevmez onu unutanı oda unuturda bu unutuş yakar kavurur işte !
bittiğinin resmidir çünkü cehenneme atılsanda bin beter kavurur o zayıf sıska burnu akan bedenini .
allah korusun .
bir zamanlar yoktun ama şimdi varsın içindesin aynaya her baktığında var olduğunu göreceksin . göz göre kaybedenlerden olmaaa nankör olmaaaa nerden geldiğini unutmaa nereye gideceğini hiç unutma
unuttun mu bittin demektir bu dünya alır götürür seni biliyosun zaten göz açıp kapayıncaya kadar hayat bitiyor asıl hayat ölümden sonra başlıyor .
ölüm kapının dışında değil ensemizde bekliyor o kaçınılmaz randevu için dört gözle bekliyor .