Tam olarak desteklenmemekle birlikte doğruluk payı olan önerme.
osmanlı'nın belli bir döneminden sonra yapılanları nasıl olur da islam koruyuculuğu sanarak bunları kıyas kabul eder eleştirisiniz anlamıyorum. osmanlı belli bir döneme kadar sadace şer-i hukukun öngördüğü şekilde yaşamıştır ancak daha sonra yozlaşan toplum islamı kendine göre çevirmiştir. tebaa da saray da aynı haltı yemiştir. şimdi rüşvetle iş yapan hakimler gibi o zaman rüşvetle iş yapan kadılar vardı. osmanlı padişahları zevki sefa içine düşmüştü. yani az çok osmanlı tarihi bilen birisi bile osmanlı'nın bir dönemden sonra şimdinin türkiyesine döndüğünü bilir. o yüzden 600 yılı tamamı ile aynı sanıp ona göre eleştirme yapmak mantıksızca biraz. dönemsel olarak incelenmeli.