ibadet de muhabbet de gizlidir derler. bir genç kızın yaşamına müdahale etmek de, o genç kızın cinsel hayatını ağabeyiyle babasıyla paylaşması da medeniyet filan değildir.
bu durumu bir fıkrayla tasdikleyelim;
nasreddin hocanın oğlu komşunun kızını sever ve evlenmek ister. nasreddin hoca da karısını oğlunu alır ve kız istemek için komşularının evine gider.
kızın ailesi de kızlarının nasreddin hocanın oğluyla ilişkisini bilmektedirler ve efendi bir genç olan nasreddin hocanın oğluna kızlarını verme niyetindedirler.
ancak kız isteme merasiminde nasreddin hoca beklenenin dışında bir üslup kullanır.
sözün başında iki gencin birbirlerini sevdiklerini ve birbirlerine de çok yakıştıklarını söyledikten sonra kızın babasına dönerek ''benim oğlum senin kızını sikecek'' der.
kızın babası şaşırır kalır. nasreddin hoca bu nasıl bir üslup diye tepki gösterir.
nasreddin hoca aynı sözü tekrarlar. kızın babası iyice çileden çıkar. böyle kız mı istenir diyerek hepsini kovar.
aradan zaman geçer araya tanıdık eş dost girer. kız da çok evlenmek istiyordur. baba da zamanla yumuşar ve sonunda razı olur düğün dernekle gençler evlenirler.
düğün sırasında geleneksel biçimde oğlan sırtına vurularak gerdek odasına çıkarılır ve ardından düğün dernek devam eder. kısa süre sonra nasreddin hoca kızın babasının yanına gelir ve;
''ben sana oğlum kızını sikecem dememiş miydim'' der. ''bak işte şu sıralarda oğlum kızını bir güzel sikiyor'' diye de ekler.
işte bu fıkradan hareketle elbette her aklı başında baba, yetişkin kızının yada ağabey, kızkardeşinin bir erkek arkadaşı olabileceğini hatta bir cinsel yaşamının da var olabileceğini tahmin ederler. ancak ne detayları bilmek isterler ne de kız ailesiyle bunları paylaşır.
dolayısıyla her baba yada ağabeykızının/ablasının evleneceği erkekle cinsel ilişkiye gireceğini elbette bilir ama bunu böyle düşünmezler, akıllarına dahi getirmezler zaten hiç kimse de bunu böyle söylemez.
o yüzden de bazı şeyler bilinse de tahmin edilse de olduğu gibi anlatılmaz gizli kalması doğrudur.zira en başta da belirttiğim üzere ibadet de muhabbet de gizli olmalıdır.