dağıtılan bildirinin içeriği hakkında bilgi vermek yerine, bildiriyi dağıtan kişiler üzerinden "bilgi" vermek, konunun anlaşılmasında problemlere neden olacaktır. içerik nedir belli değil, eğer bildiri bir cemaate çağırı ise, bunu konuşalım, yok eğer reklam, kitap dağıtımı ise onu, yani mevzu nedir belli değil. bunun yerine sakal cübbe.
yazarın yarasını kanatan kısıma göz atmak gerekirse;
allah'ın emrettiği ve peygamberinin uyguladığı bazı emir ve yasaklar belirli bir zamanı kapsar belirli bir zamanı kapsamaz. bunlardan biri olan giyim, çağın gerektirdiği şekilde değil, allah'ın emrettiği şekilde olmalıdır. kur'an-ı kerimde bu husus erkek içinde (mimin erkekler) kadın içinde (mümin kadınlar) belirtilmiştir. bu insanlar allah'ın emrettiği modayı, resulunun ve hanımlarının giyiniş modasına uyarlar, bu giyim şekli birilerine yaranmak için değil sadece allah'ın rızasını kazanmak onun emrine uyduğunu bu ameliyle göstermektedir.
Yani rab olan allah kendisine inandığını iddia eden kuluna örtün demiştir ve olay bitmiştir, bu kıyamete kadar bu şekilde devam edecektir.
mümin erkekler inandıkları peygamberlerinin sünnetini yerine getirip sarığınıda sarıcak sakalınıda sünnete uygun şekilde uzatacaktır. bunu yapan insanlar eğer tüm bunları allah rızası için inandıkları ve inandıklarını göstermek için böylesine amel ettiklerinden onlara imrenmek gerek, küfür etmek yerine onlara imrenmek gerek. kendi nefislerini allah'ın yardımıyla kontrol altına almış bu insanlara imrenmek gerek küfür değil.
allah'a ve peygamberine inanan her insan cübbe de giyebilir, sakalda uzatabilir, bunun için illa din adamı olmak gerekmez, yaptığınız her eylem sizin amelinizi şekillendirir, bu dünyada, bu dünyanın süsüne ve nimetine aldanmış insanlar, allah'a ve ahiret gününe inanmayan insanlar, tüm insanlar bu şekilde giyinen ve amel eden insanları hor görebilirler, gözlerine hoşgelmeyip küfürde ederler bu onların sadece küfrünü artırır, mümininin ise sevabını ve imanını artırır. şüphesiz doğruyu bilen allahtır.