konservatuarların nasıl boş beleş öğrencileri barındırdığını gösteren acı bir örnektir.
kendisine ilaç mahiyetinde ümmü gülsüm öneriyorum. aralarda da orhan gencebay alt yapılarına kulak kesmesini , yiyorsa aynı zenginlikte besteler yapmasını öneriyorum. sonra da murathan mungan gibi bir adamın acaba neden müslüm gürses ile çalıştığını düşünmesini rica ediyorum. bu adamlar, bu insanlar doğu müziğinden nasıl beslenmiş/nasıl beslemiş bir ölçsün tartsın diyorum.
kendisi konservatuar öğrencisi de ne yapmış mesela ? varsa, bestelerini yayınladığı bir platform kendi nick altında onu da tokat gibi paylaşmasını rica ediyorum. böylelikle o çalıyor olduğu "birçok" enstrumanı da görmüş, müzikal seviyesi de türkçe'si gibi yerin dibinde mi, daha mı iyi anlamış oluruz.
ben de sevabına bestelerinin akorlarını, gamını, neresinde kolaya kaçmış, neresinde orjinal melodi yakalamış, komposizyonu ne derece başarılı, yazmışsa şayet sözlerdeki anlam bütünlüğü, bestenin genel trafiği ne durumda uzun uzun yazar, başarılı bulduğum noktalarından övgü ile bahsederim.
ama bu yazarın o yeteneğe sahip olduğunu düşünmüyorum. zira yapamayan ancak çamur atar, ahkam keser.
arabeski sevmiyor olabilirsin arkadaşım. şunun da altını çizeyim benim de ne uğraştığım tür ne de ilk sıralarda dinlediklerimden. ama aşk tesadüfleri sever albümünü her dinlediğimde "nasıl da güzel bas yazımı var, yaylılar almış götürmüş şarkıyı" diyerek arajesine imreniyorum. türk müzik tarihindeki en iyi aranjelerden birine sahip bir albümden bahsediyorum burada. aynı başarıdaki bir aranjeye sahip albüme onu da geçtim şarkıya can vermedikçe yapılanlara çamur atmak bilgisizlik kadar kedi-ciğer-mundar üçgenine dönüyor.
sonra bu "birçok" enstruman çalan arkadaşa söyleyeyim konservatuara giren her öğrenci daha güzel sanatlar lisesi döneminden birkaç enstuman denemiş oluyor. ama bu onları müziğe hakim kılmıyor. insanlar birkaç sene doğru enstrumanı arıyorlar. sonra birkaç sene buldukları bu enstrumana alışmaya, onu çalmaya çalışıyorlar. ama bu onları birçok enstruman çalan kişi yapmıyor. günde 6-8 hatta 10 saat enstrumanına çalışan ve bunu çocukluğundan beri yapan, hayatını enstrumanına adamış insan gelip burada böyle ucuzca caka satmaz. ama 5 seneyi geçmemiş, zaten biri seçmeli öteki zorunlu aldığın 10 kredilik dersin burada bu kadar ucuzca lafını etmek de artık kişilik meselesi galiba. ya da arkadaş ciddi cevher biz keşfedemedik. ya da keşfedilmiş ama burada gerçek kimliğini saklayacak(!).
bir şeye kötü, hiçbir katkısı yok diyebilmek için işin erbabı olmak gerekir. erbab olmadığın kullandığın cümlelerden, cahil cesaretinden ve gösteriş merakından fazlasıyla okunur.
sıkıyorsa "arabesk müziğin türk müziğine hiçbir katkısı yoktur" iddianı tez olarak sun hocalarına. hatta lütfen yap böyle bir şeyi.