üstün/aşşağı ırk ayrımının nesnel yargılara dayandıran yazar. yani şimdi devlet kuramamış, dağ başında terörizm yapan, eğitimsizlikten ve cehaletten aşırı hızlı çoğalan, her türlü piş işlerin altından çıkan, töre uygulayan bir ırkla; bir zamanlar cihana nam salmış, askeri meziyette yetenekleri olan, en az 3000 yıllık tarihli, medeni bir ırkla eşit tutamaz. çünkü onlar zaten eşit değildir. bu bilinen bir gerçektir. nesnel bir yargıdır. bu aşşağı ırkların zararlarını minimuma indirmeyi güder. çünkü bunun her şeyden önce bir insanlık görevi olduğunu bilir.
üstünlük büyük oranda kandan ve doğuştan gelmekle birlikte azımsanmayacak bir oranda da olsa kafada biter. yani verilen türk miliyetçisi bir çingene örneğinde, o çingene milli benliğine sahip, şuurlu bir türk evladı ise bir sakınca yoktur, gayette üstündür. işin birazda kafada bittiğini düşünür.