call of duty black ops 2

entry125 galeri video3
    87.
  1. başlığa girdiğim ilk entryden anlaşılacağı üzere önyargılı ve beklentisiz olarak oynadığım oynadığım, buna rağmen içimi baymadan akıcı bir şekilde oynadığım ve bitirdiğim treyarch marifeti. eleştiriye geçelim.*

    - bilimkurgunun dozunu korktuğum kadar kaçırmamışlar. ve salt 2025'te geçmemesi de gerçekten minnettar olduğum bir durum, geçmişe dönük bölümler de gayet iyi ve kaliteliydi.

    - silah sesleri ve dinamikleri tatmin edicilikten uzak. silahlar tepmiyor lan! kendimi türk yapımı prodüksiyon içinde zannettim! hani doğası gereği tepmeyen bir ya da iki silah olur ama hiçbiri mi tepmez be kardeşim?

    - strike force görevleri cidden eğlenceliydi, keşke daha fazla olsaydı.

    - karakterler fena işlenmemiş. en azından sürekli yanınızda olan karakterlerin bir kişiliği olduğunu anlıyorsunuz.

    - bir hikayenin kalitesini kötü adamı belirler. menendez gerçekten aşırı zeki, bağlantılı ve tehlikeli bir adam ve kötü adamlık açısından bir kalitesi var. ama benim içimden bir ses nedense eğer kapışsalardı makarov bunu evire çevire döverdi diyor.*

    - hikayenin akışının değiştirilebilmesi yeni bir şey. puristler elbette buna karşı çıkacaktır. sonuçta böyle bir şeyin olmasını isteseydik rpg oynardık derler, haklılar da. cod her zaman lineer bir oyun olmuştur. birazcık bunu kırmaya çalışmaları takdirimi kazandı. değişiklik, cod serisinin en çok ihtiyaç duyduğu şey.

    - üstteki maddeye ithafen, hikayenin akışının değiştirilebilmesi için koyulan "rewind story" özelliği çok hoşuma gitti.

    - görevlerden önce kullanacağınız ekipmanı ayarlayabilmeniz güzel bir özellik. önerilen haliyle kullanmanızı tavsiye etmem, çünkü eksik veriyor. silahları değiştirmeyebilirsiniz ama iki silahınıza da 3 perk takabilir, kullanmak için 3 perk alabilirsiniz, boş yere göreve eksik başlamanın alemi yok.

    - kontrollerin port olduğu ilk kez sırıtıyor. konsoldaki ok tuşlarının bilgisayara geçirilmesi sıkıntılı olmuş, kaç kere silah değiştirmeye çalışırken öldüm ve illallah ederek mw2 kontrollerine ayarladım her şeyi.

    - oyunda bir challenge sistemi var ama resmen gizlenmiş gibi bir şey. career record sayfasına gireceksin de, görevi seçeceksin de, ordan challenges'a girip bakıcaksın. oyun içinde görevin challengelarının takip edilebileceği bir ekran da maalesef yok. aklında tutacaksın 10 challenge'ı. hadi son ikisi hepsinde aynı, hiç ölmeden bölümü tamamlamak ve gizlenmiş 3 inteli bulmak, ama her görev için ayrı 8 challenge'ı nasıl aklımda tutayım ben oynarken? pause menüsüne challenges diye bir menü koymak çok mu zor? silahlar, perkler vb. şeylerin açılması belli görevlerde yaptığınız challenge sayısına bağlı, ama böyle bir şeyin varlığını bile anlayana kadar oyunun iyi bir kısmını yemiş olabiliyorsunuz. oyun süresini uzatmak ve mücadele amacıyla, iyi niyetle yapılmış bir özellik, ama göz önüne koyulmadığı için olmamış.

    - grafikler konusunda maalesef hiçbir gelişme yok. motor aynı, çevreyle etkileşim hala sıfır. cod'un böyle olmasına alışığız gerçi, olsaydı yadırgardık. ha grafikler kötü mü duruyor? hayır. her şey yeterince iyi görünüyor ama yaptığınız yıl baz alınırsa yıl olmuş 2012, insan piyasaya böyle çıkmaya utanır lan, bir çağdaşlarına bak bir kendine. ha motor yapmak kolay iş mi? hayır kesinlikle değil. ama yapılabilir, lakin yapılırsa sıradaki oyun bir sonraki seneye yetişmez, sarkar, buna da açtivision yönetim kurulu izin vermez.

    - atmosfer çok karışık denebilir. soğuk savaş desen, soğuk savaş değil. sıcak çatışmalar var, ama savaş da değil. özel harekatçılık oynuyorsun ama ortada bir mutlak gizlilik yok. aksiyon filmi gibi olmuş yine. yukarıdaki bir entryde yazıldığı gibi, film olsa izlemezsin, ama oyun olunca farklı oluyor.

    - genel olarak senaryoya bakarsak, güzel şimdi allah var, plot twistler falan iyi, fazla olmalarına rağmen. ama şu the dark knight yok mu şu the dark knight... her yerde onun tadı var artık. şu filmle resmen her şey değişti. filmler, oyunlar, diziler; hepsi onun gibi olmaya çalışıyor.

    - müzikler kararında. havaya girmenize yardımcı oluyor. durup da "ben ne yapıyorum, arkada ne çalıyor lan" demiyorsunuz. ama vurucu olduğunu da söyleyemeyeceğim ne yazık ki. hiçbir cod maalesef müzik konusunda mw2'nin yanına bile yaklaşamıyor. mw2 müziklerinde hans zimmer imzası olmasından dolayı olabilir tabi.

    - optimizasyon bu sefer olmuş lan. o kadar sövdüm treyarch'a, duydular herhalde. bu sefer bilgisayar inim inim inlemedi, akıcı oynadım, en azından oynayabileceğim ayarlarda. waw ve bo1'de o da olmuyordu. ama hala arada crashler oluyor.

    daha önce ilgili yazılarımda treyarch serileriyle infinity ward serilerinin karşılaştırılmaması gerektiğini savunmuşumdur. bu yazıda yaptım biraz, çünkü treyarch beklemediğim bir şey yaptı. iw'nin hatasına düşmeyerek, ikinci oyunda biraz olsun yenilik yaptı. yeterli mi? hayır. ama bonzai de bir günde büyümez. o yüzden gözümde kıyas yapılabilecek bir konuma geldi treyarch serileri.

    şimdi yazımı oyunun en iyi sonunu nasıl elde edebileceğinize dair küçük bir klavuzla noktalıyorum. spoiler içerir/niteliğindedir. yine de senaryonuzun ağzına sıçacak nitelikte değildir.

    --spoiler--

    1) strike force görevlerini açılır açılmaz yapın, hiç bekletmeyin. zaten toplamda 4 taneler ve bir görev maksimum 10 dakikanızı alır ve tek seferde bitirilebilir. görev öncesi ekranda sağ sol ok tuşlarına basarak strike force görevi olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. bu bir.

    2) "karma" bölümünün sonunda defalco'yu kesinlikle öldürün ve chloe'yi kurtarın. bu bölümde başarısız olmak mümkün. oldu da defalconun kaçmasına izin verirseniz, panik yok, ekstra bir strike force görevi açılıyor chloe'yi kurtarabilmeniz için. ama bu görevde kurtarabildiğinizden emin olun. eğer ölürse, hikayeyi karma bölümüne geri sarın. bu iki.

    3) "suffer with me" görevinin sonunda hudson size çak headshotı diyor. çakmayın. sakın ola kafasından veya göğsünden vurmayın. bacağına ateş edin, herhangi bir bacağına. yere düşecek, kıvranacak. tekrar bacağından vurun. bana güvenin. bu üç.

    4) "achilles' veil" görevinde menendez size tabancayı verdiğinde menendez'i vurmaya kalkmayın. ne diyorsa onu yapın. cover'ınızı bozmayın. biliyorum içiniz acıyacak, istemeyeceksiniz, ama yapın. size seçim sunulmamış olsaydı, eski usül düz senaryo olsaydı, böyle olacaktı çünkü. bu dört.

    5) "odysseus" görevinde adm. briggs'i öldürmeyin. bacağından vurun. bu beş.

    6) "judgement day" görevinin sonunda menendez'i öldürmeyin. yakalayın sadece. bu da son.

    --spoiler--
    0 ...