Yerdeniz Öyküleri'nde Goro Miyazaki, Yerdeniz dörtlemesinin
üçüncü ve dördüncü kitaplarında anlatılan hikayelerin en
cazip, en görkemli kısımlarını alıp, bu bölümlerden karman
çorman bir hikaye çıkarmaya çalışmışa benziyor. Bu durum
Yerdeniz'in doğasına tamamen aykırı bana göre. Çünkü kişisel
gelişim hikayelerine odaklanan bu dörtlemede, önemli olan tam
da cazip bölümlerin arasında kalan, karakterlerin büyümek için
mücadele verdiklerini gösteren, belki de hiç önemli, hareketli
bir olayın yaşanmadığı o 'görkemsiz' bölümler.
Bununla beraber, Goro Miyazaki'nin Yerdeniz Öyküleri'ni
oluştururken ana karakterleri yeterince başarılı çizmediğini
düşünmekteyim.**
(bkz: yerdeniz büyücüsü)