taken 2

entry70 galeri video3
    45.
  1. nihayet gün itibariyle izledigim film. film bayagi bayagi kötüdür, yönetmen ve senarist birinci bölümün kaymagini fazlasiyla yiyip, artik seyirciyi birinci bölümden bile tiksindirecek duruma getirmislerdi. film o kadar cok mantik hatalari ve senaryo icinde deliklerle doludur ki, artik belirli bir yerden sonra artik komik olmaya basliyor. film cidden cok kötü, burada uzun uzadiya analiz etmeye degmeyecek kadar yani, o derece.

    yalniz bir istanbul konusu var, millet film'den ve senaryodan cok oraya takilmis. yer yer haklilar da. ilk olarak film yapimcilarin'in istanbul'u ve türkiye'yi kötülemek gibi bir amacinin oldugunu sanmiyorum, hatta bunu söylersek adamlara haksizlik etmis oluruz. ama türkiye'nin yurtdisinda ve özellikle avrupa kitasi disindaki ülkelerde (buna hatta ispanya, portekiz gibi ülkeleri de dahil edebiliriz) imaji böyle kardesim, sen ister begen ister begenme. adamlar istanbul'u en klise sekilde göstermisler. amerikali'nin birisine istanbul'u sorsan: "e iste camiler, carsafli kadinlar, pazarlar, hamamlar!" der isin icinden cikardi. hatta "deve" diyen dangalaklar bile cikardi. yönetmen de fast food olan bu film'de, "size gercekleri gösterecegim" diye bir misyon yüklenmedikleri icin, ne sis yansin ne kebap diyerek bu kliselerle bir film cekmisler. beni pek rahatsiz etmedi acikcasi. istanbul'da film cekiyorsan cami göstereceksin bi kere, kapali carsi'nin icinde de, tepesinde de kovalamaca olacak. carsafli kadinlar, nargile olacak. hamam'da bir dövüs mutlaka olacak. yoksa o film'in istanbul'da cekildigi elin amerikalisina inandirici gelmez. eiffel kulesi görmeyince, film'in paris'te cekilmedigine inandigi gibi.

    sonucta her toplum, hic gidip görmedigi, fazla bilgisi olmadigi bir ülke hakkinda, üc bes klise biliyordur. simdi sana cin'de gecen bir türk filmi cekseler, emin ol tüm cinliler siyah kusakli kung fu'culardi. köpek eti yiyorlar, duvarlardan tirmaniyorlar, falan... sen de bir türk olarak bunu sorgulamazdin bile. cünkü adamlar senin kafanda böyle yer etmis. hatta daha ileri gideyim, iran'la ilgili bir film cekilse, aklina gelen ilk üc seyi bi kenara not et. hepsi sana hollywood ve avrupa sinemasinin gösterdigi seyler olacaktir ve seni bunlarin dogru olup olmadigi ilgilendirmiyor bile. ve emin ol iran o yazdigin seylerden cok farkli.

    her neyse, senarist bu senaryo'yu istanbul'a tasimadan önce midnight express filmini bayagi bayagi izlemis, hatta hosuna da gitmis (ki türkleri bu kadar asagilamasi olmasa, benim de sinematografi ve senaryo olarak hosuma giden bir filmdir). bunu taken 2 ile midnight express'in son sahnesini izlediginizde, bu kadar siradisi bir ölümün, iki filmde de ayni sekilde uygulanmasi adami huylandiriyor.

    amaaan... artik olayi nereye baglayacagimi sasirdim. uzun lafin kisasi:

    film bok gibi,
    istanbul cok klişe,
    senarist art niyetli degil. o kadar...
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük