entelektüel tipoloji çalışmaları

entry2 galeri
    2.
  1. Evet canlar, sizlerden gelen yoğun istek üzerine entelektüel tipoloji çalışmalarının ikinci kısmına başlıyorum.

    Şaka lan şaka. Nerede istek? O kadar laf yazdık, anlattık. Biri de çıkıp helal olsun abi çok güzel anlatmışsın, sayende ortamların en afili entelektüeli oldum, kültürün gözüne gözüne vurdum deyu bir şey dememiş. Nasıl adamlarsınız olum siz? Sonra "terk edilen erkeğin yaptığı şey","sevdiğim kızı düdükleyen ibne" gibi başlıklarda cirit atar halay çekersiniz. Yine de insanlık vazifemi yapıp ikinci kısma başlıyorum. Biri de çıkıp içimdeki şu yufka yüreği sikmedi ki biz de rahatlayalım. Neyse. Mevzuya dönersek;

    Canlar en son ne demişiz. Entelektüel tip yaratmanın görsel boyutu için gerekli olan tüm ekipmanları uzun uzadıya yazmışız. Bunları tedarik ettiğini varsayarak işin ikinci kısmına geçiyoruz. Nedir bu ikinci kısım peki? Bir entelektüel nasıl yaşar, nasıl konuşur, kişisel zevkleri nelerdir? bu gibi soruları yanıtlayacağız şimdi. Heyecanlandın değil mi? seni hınzır seni.

    -Bir entelektüel nasıl konuşur?-

    Bir kere mermileri doğru seçerek işe başlayacağız. Mermi dediysek top, tüfek diye celallenme hemen yiğidim. Mermiden kasıt kelimelerindir. Entelektüel ortamlarda geçen konuşmaların içeriği değil, kulağa nasıl geldiğidir önemli olan. Yani şöyle ki sen kurduğun cümlenin içine dayarsan "postmodernizm, karşılaştırmalı edebiyat, kuram, epistemoloji, kadraj, teori-pratik ikilemi, varoluş, öz gibi kavramları o konuşma her türlü entelektüel tiplerce kabul görüp alkışlanacak ve hanene bonus olaraktan yazılacaktır. Sen bunları kullan yeter ki istersen köyündeki eşek siken muhtarından bahset, ister bozöyükspor'un bu seneki deplasman karnesinden, hiç mühim değil.

    -Bir Entelektüel ne izler?-

    Ha, bak şimdi bu mevzu önemli. Çünkü bu meclislere girdiğinde göreceksin ki dönen muhabbetin büyük oranda çıktığı yer burası. O zaman hoca çalışmadığım yerden sordu geyiğine hiç girmemek için buraya dikkat. Sinema bazında olayı ele alalım. Bu tiplerin belli başlı yönetmenleri vardır. izleyip izlemediğin hiç mühim değil, sen şu listeyi aklına kazı yeter.

    Tarkovski (Tercihen Stalker filminin övgüsü)
    Bergman (Persona tek geçilir)
    Kim-ki Duk ( Herhangi bir filmi olabilir, ismini zikretmeniz bile kafi)
    Pasolini- Antonioni (Cinsellik konusu açıldığında şlak diye örnek verilmesi gerekir)
    Lars Von (Genç nesil entelektüellerimizin ilahıdır, genellikle 90 sonrası kuşağına önerilir)
    Yeni iran Sineması Örnekleri

    Bu listeyi uzatmak mümkün. Lakin şimdilik aşırı yükleme yapmanın manası yok. Bunlarla bir girişi yapalım gerisi elbet gelecektir.

    Şimdilik benden bu kadar. Dvd'ye bi tane Antonioni filmi attıydım.Daha, entelektüel arkadaşlarla minimalist çizgilere sahip salonumda filmi izleyip üzerine beyin fırtınası yapacağız.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük