islamla evrimin ters düşmemesi

entry13 galeri
    1.
  1. bugüne kadar evrimin, yaratıcıyı yok sayan bilim adamlarının tesadüfi yaradılışımıza kılıf uydurmak için savunduğu teoriden başka birşey olmadığını düşünürdüm.ta ki bu konuda biraz araştırma yapana dek. araştırmama başlama sebebim de ademle havvanın yasak meyveden yedikleri an çırılçıplak dünyaya gönderilmelerinin ALLAH'IN BANA verdiği mantıkla ters düşmesiydi. çünkü allah'ın dünyadaki ve evrendeki herşeyi bizim mantığımızla kavrayabileceğimiz şekilde yarattığının ve bilimsel açıklamalarının olacağının farkındaydım.
    bilimsel açıklaması olmayan tek şey allah ve melekleri. bu kadar muazzam bir eser(kainat) kendi kendine asla oluşamaz.

    neyse konuya döneyim.örneğin araştırma yaparken bize öğretilen yasak meyvenin aslında elma olmadığını öğrenmek oldukça şaşırtıcı geldi bana. kuran'da hiç bir şekilde "elma" adı geçmiyor. evet bir yasak meyve var ama bu kesinlikle "elma" değil. "elma" hristiyan inancına göre yasak meyve! müslüman din adamlarının bazısına göre bu bir buğday, bazısına göre üzüm, bazısına göre incir. ama bu meyvenin ne olduğunu bilen yok.

    "Ve ey Adem, sen ve eşin cennete yerleş. ikiniz dilediğiniz yerden yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." (7/19)

    Bunun üzerine dedik ki: “Ey Adem bu gerçekten sana ve eşine düşmandır; sakın sizi cennetten sürüp çıkarmasın sonra mutsuz olursun.” (20/117)

    Sonunda şeytan ona vesvese verdi; dedi ki: “Sana sonsuzluk ağacını ve yok olmayacak bir mülkü haber vereyim mi?” (20/120)

    "Böylece ikisi ondan yediler hemen ardından ayıp yerleri kendilerine açılıverdi, üzerlerini cennet yapraklarından yamayıp-örtmeye başladılar. Adem, Rabbine karşı gelmiş oldu da şaşırıp-kaldı." (20/121)

    görüldüğü üzere cennet yapraklarından örtmüşler yani hemen o an cennetten çıkmamışlar.

    insan suresinin 1. âyetine göre "insanın (varoluş tarihinde) adının sanının bulunmadığı bir zaman parçası şüphesiz gelip geçmiştir" yazıyor. yani insan oluşuncaya kadar bir takım süreçler geçmiştir.

    Nuh Suresi;
    14 – Oysa o sizi aşama aşama yaratmıştır.
    17 – Allah sizi yerden bir bitki bitirir gibi bitirdi.

    Secde Suresi;
    7- insanı yaratmaya çamurdan başladık.

    gördüğünüz gibi çamura hemen şekil verdik insan oldu demiyor. aşama aşama insan yaratıldı ve sonradan ona ademin ruhu verilmiş olabilir. çok enteresandır ki ismine çok aşina olduğumuz din adamları da evrimi savunur nitelikte şeyler yazmışlardır.

    ibnü Türkete’l-îsfahânî
    “Yeryüzünde ilk; madenler, sonra bitkiler, sonra hayvanlar meydana gelmiştir. Ve Allah Teâlâ
    mevcut şeylerin cinslerinden her sınıfının sonunu, takip edenin başlangıcı kıldı da madenlerin sonunu ve bitkilerin evvelini mantar, bitkilerin sonunu ve hayvanların evvelini hurma, hayvanların sonunu ve insanın evvelini maymun kıldı ki, birbirine ulanma birliği bozulmadan, değişmeden, aralanmadan, kesilmeden korunsun ve birbirine bağlansın.”

    Elmalılı Hamdi Yazır (Hak dini Kur‘an dili, Eser Kitabevi,Cilt 5, s.3434)
    „Ve Hak teala bu mevalid ecnasından her sınıfının ahirini onu velyedenin evveli kıldı da meadinin ahiri ve nebatın evvelini mantar, nebatın ahiri ve hayvanın evvelini hurma, hayvanın ahiri ve insanın evvelini maymun kıldı ki, vahdeti ittisaliyye halel ve inhiraftan fasıla ve inkıta’dan mahfuz ve mazbut olsun için.

    Erzurumlu ibrahim Hakki Hazretleri (Marifetname, Hicri 1330 yılı, istanbul- Ahmet Kamil matbaası, 29. Sayfa)

    “Önce madenler var olmuş ki, onların başlangıcı yapışkan çamurdur. Sonra taşa terakki etmiş, ondan; cevher, demir, bakır,gümüş, altın gibi madenler; la’l, yakut, zümrüt gibi cevherlerin mertebesine yükselmeler olmuş.Ta mercana varup andan bitkisel filizlenmeler başlamış. Sonra tohumsuz biten bitkiler, sonra tohumlu bitkiler, sonra ağaçlar, sonra hayvanlar oluşmuş. Bunların bir mertebeden diğerine geçmeleri nice yıllar sürmüş. Taki hayvanlarda da tekamül olmuş ve insana benzeyen nesnas ve maymun mertebesine ulaşmış hayvan. O mertebeden de yükselinip suret’i insan’a gelinmiştir. O insan ki, kemal mertebelerinin suret ve siretinde terakki edip, kamil insan mertebesine ulaşmış ve ilahi ahlakla dolmuş.”

    Ömer Nasuhi Bilmen ( Muvazzah Ilm-i Kelam, Engin Kitabevi yayınları, no : 1. Yeni Matbaa, istanbul 1959, 3. Baskı, s. 145-146)
    “Nebatat ve hayvanatın ve hatta insanların, tekamül tarikiyle vücuda gelmiş olmaları, aklen caizdir. Fahr-i Alem Hazretleri dilediği mahlukunu bir nevi müstakil olarak yaratabileceği gibi, bitariki tedric de vücuda getirebilir; bunda istib’ad olunacak bir cihet yoktur.”

    Mevlana
    ‘ilk olarak o (ilk akıl) cansız dünyasında göründü,
    Oradan bitkiler dünyasına geçti,
    Ve birçok sene bitki hayatı yaşadı,
    Sonra hayvani varlık için yol aldı
    Ve aynı şekilde güzel çiçekler mevsiminde,
    Bebeklerin nefes isteyip, niçin istediklerini bilemedikleri gibi,
    Kendisinin, O‘na yönelme arzusunu hissedince, kurtuldu.
    Tekrar, hikmet sahibi yaratıcı, ki sen O’nu bilirsin,
    Onu hayvanlıktan insan mertebesine yükseltti,
    Ve böylece varlıktan varlığa geçerek o akıllı oldu
    …’

    buna benzer daha çok örnek var da sıkılır da okumazsınız diye eklemedim. darwin'in evrim teorisini müslümanlardan çalmış olması konusuna da girmiyorum. ama bir düşünün herşeyi yapma kudretine sahip olan allah insanı evrimle oluşturma kudretine sahip değil mi?
    11 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2025 uludağ sözlük