abdülhamid han ın tımarhaneye attığı kürtçü

entry19 galeri
    2.
  1. said nursi, veya diğerlerinin deyimiyle said kurdi değildir. ki said nursi kürtçü değildir. bi okusanız belki anlayacaksınız, ama tabii internet medyasının kof yazı dizileri daha makul geliyor.

    olayın aslında gelince. üstad, hayalini kurduğu medreseyi açmak için, daha doğrusu yetkili merciilerden yardımtalep etmek için istanbul'a gelir. ve şarktaki hayatın zorluklarını da vurgulamak için, dönemin aydınlarından olduğu iin yöresel kıyafetleriyle gelir. doğu insanını temsil eder. o, kaldığı oteldeki kapısına "burada soru sorulmaz, sadece sorulara cevap verilir" mealinde bir tabela asar. ve fatih şekerci hanı'nda bulunan bu otel odasına aydınlar akın etmeye başlar. herkes de sorusunun cevabını alır. bu performans karşısında kimisi etkilenirken kimisi de hasetlik duyar. zaten kendisi de bu yaptığının yanlış olduğunu kabul etmiştir sonraları. çünkü bu hasetler başını yakmıştır bediüzzaman'ın. abdülhamid han değil.

    yine aynı günlerde said nursi, eğitim reformlarını ve saltanatı(hilafeti değil saltanatı, tek adamlığı) eleştiren bir makale yayınlar. makalenin dili de oldukça serttir. tabii hem dönemin aydınlarını ilzam eden, hem saray'a sert dille muhalefet eden bir adam hemen dikkatleri çeker, sultan'ın çevresinde bulunan ve önceki paragrata bahsi geçen hasetler(şimdikilerin dedeleri yani) biraz palavra ve biraz gazlama ile bediüzzaman'ın deli olduğuna yönelik spekülasyon yaratırlar. üstad önce akıl hastanesine sevkedilir ve muayene edilir. muayene sonucu saray'a gönderilen rapor "çok zeki" şeklindedir. muayeneden sonra tımarhaneye değil, zindana düşer. zindanda raht durması için sultan tarafından kendisine maaş teklif edilir. teklifi reddeder. maaşın da reddedilmesinden sonra said nursi'nin tımarhaneye girmemesi için hibir sebep kalmaz.

    şimdi bu yazdıklarım işin aslı idi. ama asıl meseleye gelelim. sürekli diyoruz "ideolojinizi savunurken maske takmayınız. pınar süt'ün üzerinden siyaset yapmayınız. demokratikleşmek taraftarı görünüp islamsız ve inançsız, putperest ve şekilci bir saltanatı savunmayınız. ama kimse tınlamıyor tabi. bediüzzaman'ın daha o zamanlarda gösterdiği muhalefeti 100 sene sonra muhalefet partileri daha serbest koşullarda gösteremiyor. göstermekten ziyade benimsemiyorlar bile demokrasiyi(öyle ki yine bediüzzaman'ın sadece dini eserlerden dolayı kaç yıllarca yargılandığı ve nerelere sürüldüğü ortadadır).

    bir diğeri, bediüzzaman'ın kürtçülüğü meselesidir. bir yanlışı düzelterek başlayalım. bediüzzaman kürt değildir. araptır. seyyiddir. peygamber soyundan gelir yani. bu bir. ikincisi; bu adamın eserlerini ben okuyorum. ve ben bir türk olarak türk milletini ve türk gençliğini bu kadar övmesinden, bu kadar yüceltmesinden dinen rahatsız olabiliyorum. sonra iki tane denyo çıkıyor, böyle bir adama kürtçü diyor. el insaf.
    9 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2025 uludağ sözlük