abdülhamide "kızıl sultan" ünvanını verenler, padişahtan bir zerre toprak koparamayan dönemin siyonistleri, meclis-i mabusandan men edilen ermeniler ve onların hamisi frenklerdir.
said nursi ise kuran-ı kerimde geçen "hamid" ifadelerinde abdülhamide işaret olduğunu savunur.
ayrıca said nursiye göre bütün osmanlı hükümdarları evliyadır.
abdülhamidle said nursi arasında var olan bazı görüş farklarını düşmanlık olarak göstermeye çalışanlar meşrutiyeti de bilmezler.
bizzat sultan abdülhamidin ilan ettiği "meşrutiyet", demokrasi kavramı gibi düşünce özgürlüğüne dayanır.
bu açıdan bakıldığında said nursinin farklı görüşlerine itiraz edenler, abdülhamidin ilan ettiği "meşrutiyete" dolayısıyla abdülhamide saygısızlık ediyorlar.
zira said nursinin siyasi görüşlerini o dönemde özgürce söyleyebilmesi bile abdülhamidin onu özgür bıraktığını kanıtlar.
bu dönem "meşrutiyetin" ilk defa denendiği bir dönemdir ve herkes her konuda görüşlerini söylemiştir.
çünkü o dönemin yaygın görüşüne göre "fikirlerin çarpışmasından hakikat şimşeği doğar."
özgürlükçü abdülhamidin hürriyetperver meşrutiyetini bile bilmeyenler, dikkat edilirse, onu tahttan indiren ittihatçıların kafasıyla konuşuyorlar.
said nursi, özgürlükçü abdülhamide bu ittihatçı ve istibdatçı kafalardan bir milyon defa daha yakındır.