varlık ile dil arasındaki münasebetin ve dilsel gerçekliğin varlık kategorileri içerisindeki yerine açıklık getiren imam gazali, ilcam'ul-avam adlı eserinde varlığın mertebelerine ilişkin, "herşeyin varlığı dört mertebededir" der:
1. hariçteki varlığı
2. zihindeki varlığı
3. dildeki varlığı
4. yazıdaki varlığı
bu tasnif sonrasında ateş'i misal olarak verir. birincisi ateşin ocaktaki varlığı, ikincisi ateşin zihin ve hayaldeki varlığı, üçüncüsü ateşin dildeki varlığı - ateşe delaten eden ateş kelimesi -, dördüncüsü ise ateşin kağıt üzerine harflerle yazılmış varlığı.
bu cümleden olmak üzere ateşin yakıcılığı, bu dört varlık mertebesi içerisinde sadece hariçteki varlığındadır; yoksa ateşin zihindeki, lisandaki ve yazıdaki varlık tarzı yakıcı değildir. eğer böyle olsaydı onlarıında yakması gerekirdi.