olayların yaşandığı ortamı nerede ise tiksindirici bir görüntüye bürüyüp iyi ve güzel olmakla birlikte vasatı geçmeyen kahramanları olduğundan daha iyi ve güzel bir halde okuyucuya sunma, özellikle rus kökenli tanınmış yazarlar tarafından sıkça uygulanmış bir kurgulama tekniğidir.
bu teknik, başarılı bir biçimde uygulandığında okuyucunun hikaye ya da roman kahramanına olan bağlılığı daha da artar. bu son derece de doğal bir sonuçtur zira, bir melanet yuvasında, parasız-pulsuz, aç-bilaç, cehalet içerisinde yaşam sürdürürken genel değer yargıları bağlamında iyi olmayı başarabilmiş bir insan ile iyi bir semtte oturup, yüksek gelir, yüksek tahsil, yüksek yaşam standardı sahibi bir insanın iyiliği nasıl bir tutulabilir. birincisi için iyi kalabilmek; okuyucu gözünde gerçek bir zafer iken ikincisi için beklenenden öte bir durum değildir.
bununla birlikte, bu tür hikayelerin en büyük talihsizliği okuyucu kitlesinin azlığıdır. bu da doğal karşılanmalıdır çünkü kimilerinin içi; bu tiksidirici durum, olay ve eylemleri kaldırmaya el-vermez ve daha ilk paragrafta havlu atmalarına sebep olur.
yazar, hikayesinde bu zor ve gerçekten profesyonellik gerektiren tekniği uygulamaya çalışmış ama okuyucuyu kolundan tutup hikayesinin içerisine çekecek, türlü ortam iğrençliklerine göğüs germesini sağlayacak vurucu girişi yapma gereğini göz ardı etmiş. satır aralarına gizlediği;
" kendisi de bir türlü inanamadı ama, nasıl olduysa bunca yıldan sonra ilk defa sevildiğini hissetti. kahkahalarla izledi eksilişini. sevgi bedenini acıtırken, acı ruhunu arındırmıştı. "
türünden, güzel, anlamlı ve yer yer ustaca mesajları verebilme şansını da yazık ki zora sokmuş.