Korkma ifadesiyle başlayan istiklal marşı, özgüvenini yitirip boyunduruk altına girmiş, içinden çıkardığı Mustafa kemal'lerle ve içlerinde yanan vatan aşkıyla,
Türkü ile kürdü ile Lazı çerkezi, ile zamanın işgalci devletlerine karşı ayağa kalkma ve direniş efsanesinin anlatıldığı bir marştır.
10 kıtadan oluşur.
Bir millettin nasıl korkular içinde kıvranırken, nasıl bir vatan sevgisiyle ve iman gücü ile ayağa kalkışını ve düşmanı nasıl alt ettiğini 10 kıtasınıda okuyup rahatça görebilirsiniz.
Burada ufak bir kelime oyunu vardır ki,
Korkma,tek başına korkmamayı telkin eden bir kelime olup tek başına değerlendirilmemeli ve cümle içinde yerine oturtulmalıdır. O zaman bambaşka bir manada kullanıldığı görülür.
--spoiler--
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır parlayacak!
O benimdir, o benim milletimindir ancak!
--spoiler--
Bu Cümleler yazıldığında Çoktan savaş kazanılmıştır. Korkulacak bir şey kalmamıştır.
Korkulanların da aslında medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar mısrasıyla çok güzel vurgulandığını görüyoruz.
--spoiler--
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım;
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar.
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar,
'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?
Beklenilen kişinin, Liderin aslında kendimiz olduğunu, muhtaç olduğumuz kudretin damarlarımızda ve içimizde benliğimizde olduğunu görüyoruz.
Bir kelimeden yola çıkılarak bir ülkenin genel sosyolojik yapısı hakkında yapılacak değerlendirmenin ne kadar gerçekçilikten uzak olduğunu da bir bütünü parçalara ayırmadan irdelememiz gerektiğini de bizzat görerek öğrenmiş oluyoruz.
işte bu istiklal marşını menfaatleri doğrltusunda bile anlamayan ve sevenlerini hala düşman olarak görenler mehmet Akif Ersoy'un Çanakkale Şehitlerine yazığı bu Şiirinde Açıkça Bahsedilen kişilerden farksızdır.