tarihin en buyuk komedisine sahne olan turkudur, zira kendisi bir turk genci ile bir ermeni kizin askina dair iken bugun turklerle ermeniler birbirlerinin kafasini gozunu yariyorlar bu turku hakkinda.
bize lazim olan bu turkunun hangi irka/etnik gruba ait oldugu degil, anlatmaya calistigi asktir.
oncelikli olarak ifade ettigi sosyolojik anlamsa turk ve ermeni muziginin ne kadar benzer (hatta genelde ayni!) oldugudur. bir sarki her iki halka da bu kadar derin duygular yasatiyorsa ve her iki muzik kulturunde de bu kadar merkezi bir yer tutuyorsa bu tek bir seyin gostergesidir: bu iki halkin ne kadar birbirine yakin muzik kulturleri ve his dunyalari oldugunun.
sayat nova'ya da bir bakiverin. gusan şeram'in yaptigi muzik turk muzigi midir ermeni muzigi midir, boyle bir ayrim tesbit edilebilir mi? gomidas'i ve serkis efendi'yi es gecerseniz bizim ve onlarin muziklerimize dair cok seyi iskalarsiniz. ya "gamzedeyim deva bulmam" diyen tatyos efendi?
hala "sari gelin kimin?" mi diyecegiz, "sari gelin her ikimizin" mi diyecegiz? muzikte bu kadar icice gecmisligimize binaen ve ideolojik kavgalara ragmen bize yakisan nedir?