günahtır . * bu şeyler adamın zina yapmak istemesi gibi yada kumar oynamak istemesi gibi harama giren şeyleri nefsine yenik düşmesi gibidir . bunların hepsi istektir günah olan şeyler vb buda istektir . nefis herkese haram olan şeyi istettirir bununda açığı bu yönden olduğu için bu şekilde sınanır . büyük günahlardan sakınanı allah küçük günahlarını siler . zina en büyük günahlardan bir tanesidir sen tutmuş günah değildir diyorsun . bu kişinin hastalığı varsa sınav dünyası bunu doktora gidip meyili hangi yöneyse ona göre tedavi olmalıdır . ama sen zinaya haram olana helal fetvası nasıl oluyorda veriyorsun ? lut kavminin amelini işleyen öldüğü zaman o kavimle haşr olunur tabi tövbesis ölürse . yalnız bunun haram olduğunu bile bile yapsa öldüğü zamn o kavimle haşr olur fakat kafir konumunda olmadığı için ebedi yanmaz . orda kafirlik vardır bunda günah vardır yaptığı işi günah olarak yapsa kafir olmaz günahkar olur . livata yapmak kesinlikle haramdır . allahü teâlâ hiçbir günaha razı olmaz. o zaman her suçlu, suçunu allahü teâlâya yükleyebilir. uyuşturucuya alışan, (allah beni uyuşturucuya meyyal yarattı, benim suçum yok) diyebilir. zina eden, (bana bu duyguyu allah verdi, benim suçum yok) diyebilir. bunun ölçüsü yok . ayrıca livata mubah sayılmadıkça , gökten taş yağmadıkça kıyamet kopmaz.
bu görüşü savunan öncü deccalden farkı yoktur . kime sağlam bir bilgiye dayanmadan fetva verilir (ve o da o yanlış fetvayla amel eder)se , günahı fetvayı verenin boynunadır. ateşe (cehenneme) en cüretkâr olan , fetva vermeye en cüretkâr davranandır .