ayar değil eskiden kalma bir parodidir. bu gibi ibret öykülerinde nedense ateistler cevaba karşılık cevap veremez, eksik çizilir ve mümün kazanır, şakirtler haz alır.
1- eğer sen adamın başına kerpiçle vurursan ve hadi ispat et dersen öncelikle bir grup felsefeciden bir kaçını şahit gösterir ateist, ya da tebrizi'nin teyemmüm öğrettiği öğrenci çağrılır onlar evet vurdu der tebrizi bozulur. ya da tezeğin vurunduğu yer şişmiş kanamış olabilir ve kadıya gösterilir hoop tebrizi yine bozum.
2- ateist çok güzel soru sormuş şeytan hakkında ve ateş ateşi yakar mı doğru yaklaşım. hayvan tebrizi ise vuruyor hemen ve savunuyor insan toptaktan geldi toprak neden canını acıtıyor. hadi diyelim toprak lan yine ispat sayılmaz çünkü topraktan gelindiğini tebrizi olarak sen iddia ediyorsun ateist felsefecinin iddiası değil ki bu. ne oldu tebrizi?
3- felsefeci ateist herkes istediğini yapsın derken aşırı katı yasaklardan bahsetmiştir. hadi genel ahlak kuralını terk edelim dememiştir. ama tebrizi küt adama vuruyor. yani islamın öğretisi bile şiddeti meşru kılarak insanlara veriliyor.
4- sonuç olark kadı tebrizi'yi falakaya mahkum etmeliydi islam hukukuna göre bu atlanmış ve adaletsizlik islamda hoş görülmüştür.