kimde iman olduğunu allah bilir. birinin imanı hakkında hemde genelleme yaparak konuşmak insanın inancını büyük ölçüde zedeler. kimin orucunun kabul olup olmayacağına karar vermek allah'ın bileceği bir iş olduğu halde "ben bilirim bunların orucu kabul olmaz" demek diyen kişinin allah'a şirk koşmasıdır. fetva vermekten büyük alimler bile çekinirken kendini dindar zannederek azıcık din bilgisiyle ahkam kesmek, cehennemdeki azaptan korkmamak cahil cesaretidir. bizim dinimizde tevbe kapısı her zaman açıktır. kaldı ki kızın bakireliğini nasıl yitidiği belli değil. tecavüz ile mi, kaza ile mi, doğuştan mı, şehvete kapılıp günah işleyerek mi bakireliğini kaybetti bilmiyoruz. kaldı ki tüm durumlarda bakire olmayan müslüman olamaz demek salaklıktır.
peygamber efendimiz bile kafirlerin gel anlaşalım bir sene biz senin allah'ına bir senede sen bizim putlarımıza tap veya sen bizim putlarımızın aleyhine konuşma biz de senin allah'ın aleyhinde konuşmayalım dediğinde peygamber efendimiz bir cevap vermemiştir. çünkü peygamberimiz dinin sahibi değil tebliğ edicisiydi. allah kendisi kafirun suresi ile gerekeni iletmiştir.
kendine ehli-kitap gönderilenler ve müşrikler de allah'a inanıyorlardı. ama onlar allah'ın demediklerini dedi dediler, dediklerini değiştirdiler. bu şekilde allah'ın demediği bir şeyi dinde varmışcasına dini değiştirmek ve bakire olmayan kızın tuttuğu oruç kabul olmaz demek müşrikliktir.
kulluk allah'adır.