haber değeri vardır, bu amaçla aktarılmıştır, tartışmaya neden olmak gibi bir işlevi yoktur.
esas tartışılması gereken konu, büyük türban araştırması olup, bu ya da benzer isimdeki bir başlıkta irdelenmelidir.
sokağa çıkılmalı, kılık kıyafet açısından türban kullanan bayanların yüzde olarak ne kadarının islami usüllere göre örtündüğü, yüzde olarak ne kadarının kendi keyfine göre türbanı süs olarak taktığı, videolu ve resimli görsel anlatımla istatistiki veri bakımından irdelenmelidir, birileri kızsa da hoşunaa da gitse yapılmalıdır, yapılacaktır. ama burada yayınlanır ama başka bir yerde. böyle bir araştırma yapılmalıdır.
malesef yurdum kızlarının güzel ve seksi olanlarının açık, güzel olmayanlarının ise kapalı olmasına rağmen, aile baskısı, siyasi görüş, yeni modern elitlerin üniforması, ya da sırf zevkine giyinen güzel kızların kendilerini istisna sayıp, bu gerçeği örtme girişimleri de başarısız kalmaktadır, kalmalıdır.
şu kadar ki bu yapılan tespitte gözlemlenen kız inanılmaz derecede güzel bir kızdı ve başı kapalıydı, ancak, bir şekilde kendini ifade etmek istemiş olmalıydı, ya da belki erkek arkadaşıyla buluşacaktı ve cahillikle böyle giyinmişti ama son derece seksi görünüyordu. bu demek değildir ki her türbanlı bu şekilde giyinir:
yukarıda anlatıldığı gibi:
- çok az bir kısmı gerçekten inanarak ve güzel ve genç olduğu halde takar. bu şekilde takanların yarıdan fazlası seksi de görünürler, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.
- epey bir kısmı aile baskısı ile takıyor.
- epey bir kısmı siyasi görüş nedeniyle toplantılarda babasını ya da kocasını rezil etmemek için yalandan takıyor.
- bir kısmı, yeni anadolu elitlerini temsil eden yeni görüntü olarak sosyetik şeklinde örtünen şeklini kullanıyor.
- bir kısmı ise bu verilen örneğe de benzer şekilde hem aile baskısı ile kapanmışken gerçekten kendi zevkini de katarak işin bokunu çıkarmış durumda.
Dolayısıyla türbanlı denildiğinde bu 5 kesimin herhangi birisi kastedilmiş olur.
Böyle olmasına rağmen, kendi çevresindeki türbanlıyı, ya da kendisini ilk açılan türban başlığıyla özdeşleştirip savunmaya geçen ahmakları anlamak imkansızdır. ya da, bahsedilen araştırma önlerine konulmalı ve onların anlamaları sağlanmalıdır.