--spoiler--
devrin alimleri insan imanı olunca namaz kılar yoksa namaz kıldığı için mi imanından söz edilebilir? sorusunu düşünmüş, tartışmış, hadis ve ayetlerle karşılaştırmış ve bir sonuca ulaşamamışlardır. yani ne namaz imandan önce gelir ne de iman namazdan önce gelir diyebilmişlerdir. bu ikisinin birbirinden ayrılmaz konu olduğuna kanaat getirmişlerdir.
--spoiler--
sonuç olarak iman eden bir insan nasıl namaz kılmaz, namaz kılan bir insanın nasıl imanı olmaz şeklindeki soruların cevabı;
bir kişi münafık olmadığı sürece imanlıysa namaz kılar, namaz kılmıyorsa halis bir iman sahibi değildir şeklinde yargılara varmak belki çok kesin ve sert yargılardır fakat doğrudur; çünkü oruç tutamayacak kadar hasta olsak oruç tutmayıp kefaret verebiliyoruz. eğer maddi fırsatımız yoksa hacca gitmeyebiliyoruz ve kurban kesmeyebiliyoruz. fakat felç olsak, elimizi bile kıpırdatamasak gözümüzle namaz kılmamız gerekiyor. namaz bu kadar önemliyken bu sert ve kesin yargının yanlış olduğunu düşünmek çok gerçekçi bir karar olmaz.