evlatlık kavramının içini doldurmadan yorum yapılan konudur. evlatlık sözcüğünün Türkçe'de türemesi bile Kültürümüzde haliyle islam kültüründe de var olduğunun göstergesidir. Bununla beraber modern toplumlarda kimse senin öz anan baban benim diye yanlış söylemlerde bulunmaz. yani her evlatlık anasının babasının biyolojik olmadığını bilir. tam tersi modern toplumlarda bunun söylenmemesi etik değildir.
Miras konusuna gelince. Günümüzde bir çocuğu evlatlık aldığında yasal olarak o senin çocuğun olur haliyle mirastan da eş olarak yararlanır. Evlatlık alan kişi bu hukuksal durumu bilmektedir. Bu durumu bilip de alıyorsa yani kişi malının evlatlık çocuğuna da eş olarak dağıtılacağını biliyorsa ve bunu kabul ediyorsa bu konuda bir sorun teşkil etmez. Ha miras belgesinde şuna şuna şunları bırakıyorum bunu buna bunları bırakıyorum da diyebilir. sonuçta kişinin kendi kazandığıdır ve istediği gibi üzerinde tasarruf hakkına sahiptir.
Namahrem konusu ise apayrı bir konudur ki başaçıklığı veya yalnız odada kalma konusu gibi aile içerisinde saçmasapan veya süt annelik gibi günümüzde saçmasapan konular üzerinden tartışılmaz. Herhalde kimse özkızının ergenlikten sonra don sütyenle ortalıkta dolaşma halini normal hayatında devamlı olarak görmüyordur. veya sadece donla evde anasının babasının yanında erkekler yoktur. bununla beraber aynı ev içerisinde banyodan çıkınca denk gelip de evlatlık çocuğunu donla gördü diye şuna versem nasıl olur diye düşünen kadın da olmaz. Evlatlık kızına sulanacak olan varsa özkızına sulanan da vardır. oranlar nedir? evlatlık kıza sulanabilecek kişinin psikolojik yapısıyla özkızına sulanabilecek kişinin psikolojik yapısı arasında pek fark yoktur. ikisi de patolojik vakadır. patoloji potansiyeli bulunan kişiye evlatlık verilmeyi engelleyecek kurum ve kuruluşlar modern toplumlarda bulunur. Keşke patolojik potansiyeli olan kişilerin çocuk yapmasını engelleyecek kurum ve kuruluşlar da bulunsa. lakin böyle kurum ve kuruluşlar yoktur.