"bunun üzerine iblis" beni yolun dışına attığın için, bende kuşkusuz yeryüzünde, kötülükleri onlara süsleyip bezeyeceğim ve muhakkakki onların hepsini ayartıp yoldan çıkaracağım, yalnızca senin gerçek kulların bunun dışında kalacak, "benim için, doğru yol budur" dedi.
ali imran suresi 7. ayet lede bağlantılı olarak, kimi yorumlayıcılar, şeytanın günah işleyebiliyorsa ve tanrıya karşı geliyorsa (bkz: bakara suresi) melek olamayacağını, kimileri de yine 7. ayeti doğru anlamak gerektiğini söyleyerek, o nun aslında insanlığın büyük sınavının, sınanmasının koşullarını hazırlamak için yine allahın verdiği bir görevi yerine getiren bir melek olduğunu söylüyorlar.
yani bir meleğin kötü ve ayartıcı olması gerekiyor du ve görev o na verildi, o da bağlılık ve sadakat ve sevgisinin gereği bu görevi kabul etti.
benzer bir durumdan isa ile yahuda arasındaki ilişkide de bahsedenler vardır. isa görevini tamamlamak için çarmıhta ölmeli idi ve birisinin o nu ele vermesi gerekiyordu. o da en sevdiği ve yakının da olan yahuda dan istedi bunu. yahuda daha sonra herhangi bir hırıstiyanın çocuğuna isminin verilmeyeceği bir nefretle anılmak bahasına isa nın bu dileğini kabul etti. askerlerle beraber geldi ve tutup öptü o nu..