su tabancasıyla etrafa su sıkmak ne kadar savaş simülasyonu ise anca o kadar "simülasyon" olan oyundur.
-grafikler çok über/olağan üstü /fantastik /epik değildir. crysis 2 nin klonu gibidir. ki crysis 2 nin grafikleri son derece "sıradan" dı. biri " ama bu sadece alpha , beta bile değil bitince über olcak " mı dedi? ben buna gülerim , gülerken de balık hafızalı olmadığım için sağlam kaynaklar gösteririm. 2 sene kadar öncesine dönelim , bad company 2 nin alpha sı yine bu şekilde çok kısıtlı bir gruba dağıtılmış. ortalıkta bir feryat bir figan , "offf müthiş oyun" "anammmm ayaklarım yerden kesildi." vs. kısacası oyun o ara herkezde olmadığından salla babam salla tutan yok ne de olsa durumu mevcuttu. grafikler "iyi" sayılabilirdi. sonucunda bu sadece "alpha" idi. gel gelelim oyun çıktı... fakat o da ne? grafikler tamamen "aynı" evet yanlış duymadınız , "alpha" versiyonu ile bitmiş versiyon arasında 10 gram grafik farkı yoktu. evet bu bir mucize olmalı? sadece hatalar düzeltilmiş , 3-5 yıkılma efekti elden geçirilmişti. inanabiliyormusunuz? neyse. örnekler çoğaltılabilir. moh, crysis 2.
-cod da bireysel yetenekler ön plandadır. bir maç biter , diğeri başlar onda kazanma şansınız en mal takım için bile mevcuttur. bf ise takım oyunudur. evet ama kendi çevrenizden minimum 4-5 kişiye böylesine şaibeli bir oyunu aldırmanız çok zordur. netten takım arayışına girseniz bile ideal bir clan yada takım olmaya layık birilerini bulmak çileden başka birşey değildir. kısacası bf de ise kazanan takıma geçmek ön plandadır. bf de multiplayer ın özü: kazanan takıma geçmek , maçtan çıkmak ve kazanan takıma girebileceğin bir oyun aramaktır. evet , eğlenebileceğiniz en azından daha ilk 3. dakikada tüm koruma noktalarınızın patlatılmayacağı bir oyun aramak için kafadan bir 40 dakikayı gözden çıkarmanız gerekir. cod daki gibi "diğer maçta kazanırım" şeklinde mi düşüneceksiniz? babayı kazanırsınız hep kaybedeceksiniz. çünkü bütün mallar sizin takımda toplanmış.
-bf devasa maplar de ama daracık alanlarda oynanır. vede alan daraldığında saçma sapan olan damage hesaplama sistemi yüzünden oyun rezil bir hal alır.(örnek olarak paso ateş ettiğiniz düşmanla birbirinizi öldürecek , aynı anda pert olacaksınız) misal africa harbor isimli sözde en geniş olan haritalardan birine bakalım. rush oynuyoruz , aa ne güzel başladı koskocaman bir arazi. 10 kadar tankla kapışa kapışa gidiyoruz... ilk noktaları yokettik , sıra 2 . lere geldi. ama o da ne? o koskocaman araziden 2. bölgeye sadece daracık bir yerden giriliyor. 32 kişinin tek bir noktaya yığıldığını düşünün. o koskoca haritayı kim böyle malca bir dizaynla katlettiyse ona en içten sevgilerinizi yollayın. böylesine deli doludur rush modu. 32 kişi 1 tane kutunun üzerine yığılmaya çalışır. süperdir. 3 saniye de en süper taktiklerinizi üretirsiniz. takım takım takılırsınız.
bf3 de açık olan harita , yani operation metro. hımmm çok dandik bir harita değilmi? ama sakın ellerindeki en iyi harita bu olmasın?!?! tıpkı bc2 nin alpha sında açtıkları haritanın ellerindeki en iyi harita olan africa harbor olması gibi?
-modern warfare 3 motor değişikliğine bile gitmedi... gitmesi mi gerekiyordu? hayır. neden? çünkü hayvan gibi sağlam grafikleri var! delil isteyen mw3 deki deniz savaşı kısımlarına bir göz atsın. yada mw2 deki emp patladıktan sonra etrafa bir baksın sadece. olmadı mw 1 de ki patlayan nuke doğru bir baksın. aksini düşünmeye çalışan adam ben oyuncuyum mu diyor? gitsin çocuklarla su tabancası ile simülasyon savaş taktikleri geliştirsin , gölge etmesin buralarda.
-activison öcüdür , oyuncuyu sevmez. neden? ek haritaya para istemiştir. halbuki para falan istemeli babasının hayrına çıkarmalıdır. böö dür , kakadır.
ama ea candır. ciğerdir. kıytırık , hiçbir yenilik getirmeyen sadece adamların kıyafetini değiştiren aptal bir vietnam modu için para istemişmidir? evet. peki neden activison kaka oluyor da ea süper ballı kaymaklı oluyor? çünkü ben zavallı bir fanboyum. activisonu kıskançlığımdan geberiyoum. peki neden 2 side babamın oğlu olmamasına ve de iki firmada kuruluş amaçlarına uygun biçimde "olabildiğince çok para kazanma" uğruna çalıştıklarında birini yere göğe koyamıyorumda diğerini aşşağılıyorum? vietnamı çok mu seviyorum? hayır. sadece zavallı bir fanboyum.
-atmosfer. evet atmosferi de ben ekleyeyim. mw deki gibi bir atmosfer oluşturmak için beyhude bir çabaya girmiş bu oyun. anlaşılan o ki nihayet oyuna "kan " eklemeyi düşünebilmişler. büyük başarı. tebrik etmek gerek. gerçi o kanda sadece bıçakla öldürme animasyonu sırasında var ama olsun. gelişme gelişmedir.
cod kalbimdeki sayılı oyunlardandır. gerek black ops , gerekse mw2 orjinal olarak hayvan gibi satmış. bu kadar satmakla da kalmamış multidede hala en çok oynanan oyunlar arasındadır. dolayısı ile bunları orjinal olarak alanlar korsancılara göre daha avantajlı olur. bf nin ise benim açımdan tek cezbedici yani şanslıysam 45 dakika uğraşıp iyi bir oyun bulduktan sonra rahat rahat oynayabilmemdir. mw multisi her daim fazla hızlı gelmiştir bana bf ise çoğu zaman o daha normal bir hızda seyrediyor.
mw artık oyun olmanın ötesine geçmiş. resmen 1. sınıf film olarak 3. yü çıkarırken. insanlar , karakterler inşa etmişken. bf hala tuğlalarla oynuyor 2 tanesini üst üste koyup "anne bak ne yaptım, üst üste koydum " diyor.
"aferin çok güzel yapmışsın" diyip acaba modern warfare 3 ne zaman "vizyona" girecek diye oyun sitelerini yokluyoruz.