warhammer 40 000 dawn of war

entry21 galeri
    19.
  1. ırkları kötüden iyiye incelemek gerekirse;

    eldar - ısınamadım bu ipnelere. hızlarından başka bir numaraları da yok desek yeridir. bahsetmeye değecek 2 büyük özellikleri görünmezlikleri ve webway gate binaları. görünmezliklerini herhangi bir infrared üniteyle engellemek oldukça basit. webway gate ise askerlerini haritada piç gibi dolaştırmalarına yarıyor. topçu ateşiyle yıkınız. bu ırk genel olarak çük kadar HP sahibi olduğu için dev gibi eldar ordusunun arasına soktuğunuz 1-2 big-mek ya da Dreadnought kendilerini dayak manyağı yapıyor.

    necron - aslında o kadar boktan değiller ama garipler. requisition kullanmamaları güzel mi değil mi çözemedim. strategic point'ler kendilerine requisition vermek yerine ünite çıkarma hızlarını arttırıyor. ayı gibi power plant yapmak lazım. ateş güçleri pek süper değil, yönetimleri garip. çok sayıda heavy infantry'e sahipler.(wraith, flayed ones, immortals ve pariahs). ana binalarını silahlandırınca (Restored Monolith) dev gibi mobil bir kaleniz oluyor, o süper. bir de ölen ünitelerinin resurrect olma şansı var, o da iyi. özet olarak pratiklikten oldukça uzaklar.

    ork - pek kötü değiller. menzilli savaşta rezalet olsalar da bunu meele'de öküz olmalarıyla kapatıyorlar. üniteleri ucuz, birlikleri kalabalalık. ayrıca piyade çıkarma sınırı yok bunların. it sürüsü gibi çoğalıyorlar, akın akın geziyorlar haritada. hero üniteleri kuvvetli, binalarının hepsi silahlı ve kendini savunabiliyor. harita kontrolünüz iyi ise düşmanı sayınızla bunaltıp dizlerinin üzerine getirebiliorsunuz. savunma kuleleri (waarg banner) pek kuvvetli olmasa da sınırsız sayıda yapılabiliyor, ve bu kuleler aynı zamanda adam çıkarma sınırınızı yükseltiyorlar. yani piyade sayınız için upgrade ya da ayrı bina yapmak zorunda kalmıyorsunuz. iyi bir ork oyuncusu kesinlikle range oynamamalı, asıl gücünüz meele'de gizli. ince savaş taktikleri yerine kahveden adam toplar gibi 5000 kişiyle düşman base'ine gidip ortalığı yerle bir etmek genelde işe yarıyor.

    imperial guard - pek değeri bilinmiyor. defansif bir oynanışa sahip. kuleleri biraz uzun sürede inşa edilse de oldukça iyi. en büyük dezavantajları tamamen çıtır çerez olan piyadeleri ve pratik olmayan ordu yönetim sistemi. piyade sınırınızı upgrade ile değil yaptığınız xtra piyade binaları ile sağlıyorsunuz, bir süre sonra bina yapacak yer bulmakta zorlanıyorsunuz. en harika özellikleri ise hayvanoğlu hayvan tankları. kendileri oyunun en iyi topçu birliklerinden birine sahip. leman russ denilen tankları dehşet, hele basilisk denilen mobil topçu ünitesi öyle uzun bir menzile sahip ki haritanın diğer tarafındaki düşmana kahvaltı yerine top mermisi yediriyor. piyade sayı üstünlüğü bunlarda da var. base savunmasında 5-6 basilisk uzun süre dayanmanızı sağlıyor, ayrıca heavy machine gun takımları göz dolduruyor.

    tau empire - favorilerimden. bu arkadaşların ateş gücü space marine'ler ile birlikte oyunun en yüksek ateş gücü. XV8 Crisis Battlesuit ve XV88 Broadside Battlesuit üniteleri öküz. XV88 Broadside Battlesuit starcraft'daki siege tank gibi belirli bir bölgeye kuruluyor ve kurulu halinin verdiği damage düşmanı resmen ağlatıyor. menzilleri de inanılmaz uzun. mekanize birliklerinde sahip oldukları Skyray Missile Gunship şahane bir tank. missile barage ability'leri düşman piyadesini kanlı et parçalarına çeviriyor. dezavantajlarına gelirsek, imperial guard'ın kofti piyade sorunu bunda da var, fire warriorlar övülse de sevmedim, sevemedim. sadece shield drone (aktif ettiğiniz zaman fire warrior birliği bir süre hasar almıyor) olayı ile kurtarıyorlar. piyade kaynağı yönetimi de upgrade ile değil bina sayısıyla belirleniyor. Ethereal isimli heroları şahane bir destek ünitesi. Tau Commander ise oyunun en iyi ranged commanding ünit'i. en büyük dezavantajları savunma kulesi yapamamaları, ancak bu eksikliği XV88 Broadside Battlesuit team ile kapatmak mümkün. tavsiyem kesinlikle meele tau oynamamak, Kroot birimlerini siktir edip range takılmak, ateş gücüne güvenmektir.

    chaos - en iyi ikinci ırk. space marine ile büyük benzerlikleri var. kaynak ve birlik yönetimleri gayet kolay, azıcık yerde hayvanat gibi ordu kurabiliyorsunuz. khrone berserkers denilen manyaklar meelee'de insanın anasını ağlatırlarken chaos space marine'ler son derece yeterliler. builder'larının forced labor (açık olduğu sürece builder damage alır, ancak yapı inşa etme hızı 10 kat artar) özelliğini kullanarak oyunun en çabuk üs kuran ırkı olabiliyorsunuz. defiler ve chaos predator oldukça etkili mekanize ünitelerinden. kendilerine ait bir karizmaları var, replikleri**, tasarımları, çok başarılı.

    space marine - oyunun tartışmasız en iyi ırkı. herşeyleri harika. ırka ismini veren space marine birlikleri oyunun tartışmasız en iyi piyade birliği. kendilerini seçtiğiniz 4 ayrı silahla (plasma gun, rocket launcher, flamer ya da heavy bolter) donatabiliyorsunuz. komple heavy bolter ile donatılmış tam upgrade'li bir space marine birliği düşman piyadesini resmen kıyma makinesinden geçirirken full rocket launcher sahibi space marine birlikleri tank katiline dönüşüyorlar. terminator'leri gördüğünüz yerde kaçmanız gerekiyor. ayrıca ağır piyadeleri (terminator) deep strike denilen ability'ye sahipler. yani haritada istedikleri yere ışınlanabiliyorlar. süpriiiiiiz diye düşmanın üssüne teleport edebiliyorsunuz bu arkadaşları. grey knight ise oyunun tartışmasız en iyi meelee piyadesi. birliğe eklediğiniz bir force commander ile destan yazıyosunuz. ayrıca orbital bombardment ve psychic inquisition isminde 2 şahane ability'e sahiper. librarian hariç tüm komuta ünitleri 10 numara. mekanize birlikleri ise ayrı şahane. Dreadnought oyunun en iyi mekanize ünitesi diyebiliriz, yakın dövüşte bina, tank, piyade tanımıyor, kafa göz dalıyor. tek bir Dreadnought 3 birlik imperial guard piyadesini çiğneyip tükürüyor, böbreklerine vurup kan işettiriyor.

    soulstorm ek paketini henüz oynamadığım için dark eldar ve sisters of battle ırkları hakkında yorum yapamıyorum. ama indiricem. download'da olm. (bkz: gaza gelmek)

    özet olarak senelerin klasiği, eskimeyen şey.

    (bkz: for the emperor!)
    3 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük