bedreddinle birebir görüşmüş bizans elçisi, bedreddin'in sadece tüketim nesnelerinin eşit paylaşımını değil, aynı zamanda üretim araçları ve doğal kaynakların da ortaklığını savunduğunu notlarında şaşkınlıkla belirtir. bu nedenle, toprak komünlerine dayalı bir tür kır komünizmi hedeflediğinden şüphe duyulamaz.
yaşadığı çağın önemli islam bilginlerinden biri ve bir filozof, politik lider, örgütçü ve devrimci olarak daha fazlasıdır. hatta, kendisini yargılayan şeriat mahkemesinin karşısında aciz kaldığı halk arasında kulaktan kulağa anlatılagelmiştir.
resmi tarih, bedreddin'i, osmanlı iktidarında gözü olan ve devletin zayıf düştüğü bir anı fırsat bilip harekete geçen bir düşkün olarak resmeder.
idam edilmiştir.
"madem ki bu kerre mağlubuz,
netsek, neylesek zaid
gayrı uzatman sözü.
madem ki fetva bize ait
verin basak bağrına mührümüzü."