--spoiler--
yönetmen m. night shyamalan, esas oğlanımız annesiyle birlikte gittiği bir sınıf arkadaşının doğum günü partisinde evin en üst katındaki küçük kiler gibi bi yere kilitli bırakılıp, çığlıklar atması üzre kurtarılmasından sonra götürüldüğü hastanede gördüğümüz yanık tenli, kıvırcık saçlı ve annesine "oğlunu mu dövüyorsun sen bakiyim" diye imâda bulunan doktor rolünde görülmüştür.
--spoiler--
bunun dışında 1999 yılı yapımı bir film. gerilimi de iyi, insan korkuyor da ayrıca. ben gece 4'te izledim. her taraf sessizdi, karanlıktı. yalnız olmam da cabası, hatta sinema salonunda izlesem bu kadar etkileyici olmazdı.
bruce willis de, çocuk da, çocuğun annesi de iyi performans sergilemiş.
--spoiler--
filmin sonunda çocuk ile annesinin arabada konuşma sahnesi ve bruce willis'in karısı uyurken onunla konuşma sahnesi sırasında ağladım.
filmlerde görmeye alışık olduğumuz, annesinin garip çocuğundan uzaklaşması, ona soğuk davranması olayını yaşamıyoruz. çocuk sayesinde tabii bu biraz da. çocuk, insanın doğrudan yüreğine vuran soruları sordukça annesinin de yüreği burkuluyor. filmin başında mesela, mutfaktan çok kısa bir süreliğine ayrılan anne, döndüğünde bütün çekmecelerin ve dolap kapaklarının açık olduğunu görüp çığlık atıyor, şaşırıyor, ürküyor. çocuk hala masasında, hiç ayrılmamış gibi. çocuk da olgun bi şekilde yalan söylüyor annesinin sorusuna, sonra ise endişelenerek "anne benim hakkımda kötü şeyler mi düşünüyorsun?" diye soruyor. anne dönüp, "hey look at my face/yüzüme bak bakiyim" "senin hakkında kötü bişey düşünmem ben, sen benim oğlumsun" diyor. insanın içinin yağları eriyor, teşekkür ediyorsunuz. yine aynı sahneyi, filmin sonunda, arabadalarken annesine sırrını anlattıktan sonra görüyoruz. "anne benim kaçık olduğumu mu düşünüyorsun?" diyor ve annesinden aynı cevabı alıp sarılıyorlar.
filmde yetersiz bulduğum bir sahne var. filmin ortalarında, annesi bir ara koridorda iş yaparken, duvardaki resimlere bakmaya başlıyor. resimlerin her birinde, hep çocuğunun yanı başında bir ışık olduğunu fark ediyor. buna anlam veremiyor...merak ettiğim, acaba o yanı başındaki ışık hep aynı kişiye mi ait? yani o ışığı, çocuğun yanında dikilen ölü kişinin kameraya yansıması olarak düşünürsek..belki anneannesi olabilir. babası sağ zaten, hiç gözükmüyor filmde. bu sahne anneyi şüphelendirmek dışında bir amaç gütmüyorsa da biraz belirsiz kalmış.