europa universalis 3 divine wind

entry7 galeri
    2.
  1. oynadım, atıp tutuyorum:

    1- haritanın görünüşünü değiştirmişler. uzaktan bakınca 1500'lerden kalma haritalar gibi görünüyor. hoş bir ayrıntı olmuş. yakından ise bildiğimiz eu3 işte.
    2- uzak doğu'ya değil japonya'ya odaklanmışlar. shogun, daimyo falan feşmekân. japonya yalnızca başkent kyoto'dan ibaret. kalan bölgelerde toplam dört daimyo var. bunlardan birini aldığınızda japonya'yı birleştirmeniz ya da gücünüzü onlara kanıtlamanız gerek. siz gene de savaşarak birleştirmeyi deneyin, çok güçlendikten sonra shogun etkiniz o kadar artıyor ki daimyo'lara savaş açamıyorsunuz.
    3- savaşa girdiğiniz devletten barış antlaşması ile alabildiğiniz toprak yarı yarıya azalmış. infamy olayı da en ufak bir şeyde patlar olmuş. ama bir de kıyak geçmişler: savaşıp aldığınız yerlere colonist gönderip orayı yavaş yavaş topraklarınıza katabiliyorsunuz. bunu yaparken barış antlaşmasına falan gerek olmadığı gibi infamy de artmıyor. doğu asya'dan girip hazar denizi'ne geldim infamy yerinde sayıyor. böylece "we're hated through the entire world" falan da demiyor.
    4- türk devletleri gördükleri yerde (komşu olduğunuz anda) size savaş açıyorlar.
    5- önceki sürüm ve genişleme paketlerinden farklı olarak kalmuklar*'ı şaman değil budist yapmışlar. (bildiğim kadarıyla doğrusu da budur)
    6- oyunun ilk sürümünde olmayan ve ek paketle gelen magistrate olayının iyice suyunu çıkartmışlar. tüm binalar için bu adamlardan birini harcamanız gerekiyor.
    7- provincal decisions* olayını oldukça azaltmışlar. eskiden posthane ve yol gibi konular buradan yapılırken artık bina listesinden yapılıyor.
    8- binalar artmış. bölgeyi seçtiğinizde karşınıza temsili bir resim değil yalnızca binalar çıkıyor. trade, production, government, navy, army, fortification listesinde 4'er tane sıradan bina var. bunları ancak sırayla yapıyorsunuz. yani tutup da grand admiralty dikemiyorsunuz kafadan. bu 4 sıradan binaya ek olarak her listede ikişer tane özel bina var. bunlar yalnızca bir listedeki iki binayı dikebiliyorsunuz. üniversite falan duruyorlar. onlardan da birer tane yapabiliyorsunuz. bunların yanında ayrı bir bina listesi daha var. bunların içinde eskiden provincal decisions'tan seçebildiğiniz grain depot, embassy bazı binalar buraya alınmış. iş iyice karışmış. bir de bu binalardan birini yapabilecek yeterliliğiniz olsa bile yapamayabiliyorsunuz. bilmediğim bir konu mu var, yoksa bug mı bilemedim.
    9- surların ilk dört seviyesi sıradan bina, 5. ve 6. seviyeler ise özel bina olmuş. bu da her bölgede 6. seviye kale yapmayı gereksiz duruma düşürmüş. aksi durumda üretiminiz, gemi-ordu üretim hızınız, ticaret gibi diğer konularınız düşüyor. o nedenle bir bölgede ne yapacağınızı daha özenli seçmeniz gerekiyor.
    10- asya ve afrika'da herkes sürekli savaşıyor. kimseye saldırmasanız bile size saldırıyorlar. gelin görün ki mal gibi shogun'ken girerseniz barış isteyemiyorsunuz. ya sınırlarınızın arasına tampon bir devletçik oturtacaksınız ya da size savaş açan devletin tüm topraklarını alıp, kolonici gönderip yavaş yavaş topraklarınıza katacaksınız. bunun da bug mı yoksa daimyo'yken tüm kuzey asya'da koloni kurduğum için mi olduğunu bilemedim.

    tavsiyeler:
    1- her şeyden önce diğer daimyo'ları bitirip japonya'yı birleştirin. yoksa başınız ağrıyor.
    2- en sağlam daimyo kyoto'nun hemen kuzeyindeki. settsu gibi nüfus açısından dev bir bölge bu adamın elinde. ayrıca altın üreten bir bölge de bunda. "yok, ben kod yazıp hemen kolonileşme işine gireceğim" derseniz en kuzey'deki daimyo'yu seçin. ama sonra bana "donanma kapasitem çok düşük kaldı" demeyin. orası yoksul topraklar, unutmayın.
    3- imparatorla hiç oynamadım. nasıldır bilemiyorum. yakında deneyince onu da yazarım.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük