sarhoş olmadığınız yani bilinciniz yerinde olduğu müddetçe kılınabilir, aksi halde namazın temel düsturu olan bir'lik duygusunu sağlayamayacağınız için kıldığınız namaz nafiledir (nafile namaz değildir aman haa, haybeye anlamındadır) Nafile olmasının sebebi halk arasında zahiri olarak Allah'ın bunu kabul etmemesi olarak açıklanabilecekken (ki burda örtülü şirk vardır!! ihlas suresinin ilk ayetini geçersiz kılıp ikilik yartır bilincimizde) batıni anlamda tamamıyla farklı, fizik biliminin ilgi sahasını işgal eden bir gerçekliktir. Vücudumuzda oluşan negatif elektrik(halk arasında günah diye bilinen şeyin kaynağıdır aynı zamanda) namaza durulan an itibariyle nötralize edilmezse namazdan herhangi bir sonuç hasıl olmaz.
Kaldı ki içilen içki ayrı, kılınan namaz ayrıdır. Böyle garip sınıflandırmalar sadece dinin özünü kavrayamadığımızın göstergesidir. Bir kişi eğer içki içiyorsa doğru veya yanlış fakat bu onun seçimidir, fakat bizim ona içki içiyosan namaz 'kılma' dememiz, bizi hem kul hakkına sokar hem de cehaletimizi gösterir.
Bu misal; eğer evinizin banyosunda yangın çıktıysa onu söndürmeye çalışmadan evi terkedin demek kadar saçmamsı, komiğimsidir.
Sözün özü kılınabilir efendim, yalnız maharet değildir!!