Kişilerin üzerine yapışmış söylemler vardır; mesela türk sinemasında bazı karakterleri ünlü replikleri ile hatırlarız belirli bir süre sonra bu replikler söyleme dönüşür; uğur ışılak efendi hazretlerinin de böyle efendim üzerine yapışmış "nihat doğan" desem nihat doğan değil "kadir tapucu" desem o da değil. efendim şimdi bu söylemleri teker teker ifade edelim;
"anadolu"[anadolu doluyum diye bir şiiri var hazret'in şiir isim itibariyle ahmed arif'in "anadoluyum"un uğur ışılakçası-halktan gelen insanların kendini dayandırdıkları bir kök; genellikle iktidar karşıtı kesimin adalet aradığı diyardır anadolu; her halükarda istanbul ve Osmanlı iktidarına karşı temellendirilmiş bir söylemdir anadolu -uğur ışılak Marx'ın hegel'i başaşağı çevirdiği gibi o da halk edebiyatının bu özelliğini başaşağı çevirmiş!]
"Köroğlu'nun torunuyum"[genellikle bu söylem "köroğlu'nun torunuyum" şeklinde uğur ışılak efendi hazretlerinin dizelerinde tecelli eder. Iktidara karşıt bir yapı oluşturan köroğlu ve torunları söylemi bedri baykam'ın peçete'ye verdiği değer kadar kendi şiir ve şarkılarında duruyor-keza iktidar partisinin dümensuyunda yüzen sazan-ı kübralardan olduğu için kendisine böle köroğlu gibi halk edebiyatına malolmuş iktidar karşıtı söylemin semboli ile özdeşleştirmesi rikkatime dokundu]
"Adam Ol"[genellikle uğur ışılak'ın magnum opus'unu oluşturan eserlerde olay örgüsü konusunda kilit bilgiler verir. "bak ben böleyim gazi de okudum senin mıncığını sıkarım"'ın sembolik ifadesidir. genellikle Mevlana'nın elbise ve adam üzerine temellendirdiği felsefe üzerine dayalıdır]
"sahte dünya"[Uğur Işılak efendimizin dünyayı olumsuzladığını ifade eden cümle; Nietzsche olsa çok kızar kendisindeki istenç yokluğunun bir nişanesi olarak temellendirirdi]
"Sevdam, Hasret, Vuslat"[uğur ışılak hazret-i cihannuma efendimizin genellikle şiirlerinin bilhassa shakespeare'nin son iki sone dizesindeki "altın vuruşları" gibi üçü bir araya geldiğinde oluşturduğu yeni bir duyumsayış; Sevdam nasip alacaksa/
Hasret yetim kalacaksa/Sonu vuslat olacaksa/Küs de öldür beni nolur; lütfen karşılaştırınız[ne kadar civata varsa o kadar da somun vardır[copyrighted by Ankaralı Namık]]
Laf-ü güzaf, önyargı ve sonyargı diyalektiği[laf-ı güzaf, "adam ol", "hepimiz insanız ayak yapma", "adamım diye herkes bana lololo yapıyor" cinsinden söylemler ile zenginleştirilmi bir aforizma a/a/a/b şeklinde kurulmuş bir aruza göre söylenir genelde. "Karacoğlan derki" şeklindeki "indirect speech" demek yerine tarzını [ç]alıntılamak ile becerilir;
"Gönül şifa bulur dost nefesinden
Gönül ehli anlar gönlün sesinden
Anlamam Mozart'ın senfonisinden
Yanık yanık çalan telde gör beni"